Wyniki z trzeciego kwartału zaprezentowało właśnie norweskie Hydro. Firma oceniła kwartał jako pełen wyzwań, jednak optymistycznie podchodzi do wyników w przyszłych kwartałach.
Hydro przekazało, że w trzecim kwartale odnotowało znaczący spadek wyniku EBITDA. W bieżącym roku skorygowany EBITDA wyniósł 3,89 mld koron norweskich (ok. 1,48 mld zł) w stosunku do 7,098 mld koron (ok. 2,69 mld zł) w roku ubiegłym. Jest to efekt niższych w porównaniu do 2022 r. cen aluminium i glinu oraz spadkami sprzedaży pod kątem wolumenu. Przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale wyniosły 44,7 mld koron (ok. 16.97 mld zł) w stosunku do 52,445 (ok. 19,9 mld zł) w analogicznym okresie w roku 2022. Spółka odnotowała stratę netto z działalności kontynuowanej, była to kwota 625 mln koron (ok. 237 mln zł) w stosunku do zysku osiągniętego rok wcześniej w wysokości 6,67 mld koron (ok. 2,53 mld zł).
Hydro poinformowało także, że w trzecim kwartale widoczny był spadek popytu na pierwotne aluminium. Także globalny popyt na materiały budowlane w budownictwie mieszkaniowym pozostał wciąż słaby. Dlatego Hydro planuje wprowadzać narzędzia, które złagodzą obecne wyzwania. Mimo jednak zmian na rynku, geopolitycznych problemów, zarząd spółki uważa, że perspektywy dla aluminium są obiecujące. Do roku 2030 Hydro spodziewa się wzrostu użycia aluminium m.in. w budownictwie energooszczędnym.
Jednym z ważniejszych wydarzeń minionego kwartału to finalizacja przejęcia polskiej firmy Alumetal. Hydro przejęło 97 proc. udziałów polskiego przetwórcy aluminium. Pozwoli to norweskiej spółce zwiększyć o dodatkowe 275 tys. ton możliwość przetwarzania na rok aluminium z recyklingu. Hydro ogłosiło również, że chce inwestować w polski zakład. Planowane wydatki na inwestycje wyniosą 200 mln zł i polegać będą na rozbudowie i modernizacji zakładu Alumetalu w Kętach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".