Hydro: 22-proc. spadku popytu na profile aluminiowe

Autor: |Data publikacji:

Hydro Extrusion Poland otworzyło w Trzciance w połowie lipca nową linię produkcyjną oraz uruchomiło farmę solarną. Koncern podsumował również wyniki finansowe z drugiego kwartału.

Producent systemów aluminiowych Hydro Extrusion Poland uroczyście otworzył 13 lipca farmę fotowoltaiczną. Zainstalowana jest ona w Trzciance, przy zakładzie produkcyjnym firmy. Będzie tu wytwarzana energia o mocy 7,5 GWh w skali roku. O rozpoczęciu budowy pisaliśmy TUTAJ. Jednocześnie firma zainstalowała w swoim zakładzie 8-calową prasę do wyciskania profili aluminiowych. Panele fotowoltaiczne będą dostarczały energię m.in. do zasilania nowej linii, pokryje ona ok. 50 proc. zapotrzebowania prasy . Hydro informuje, że dzięki tej inwestycji uczyniło kolejny krok w redukcji emisji COw procesie produkcyjnym. Celem jest zmniejszenie emisji o 30 proc. do 2030 r.

Piotr Wieliński,dyrektor zarządzający w Hydro Extrusion Poland

Piotr Wieliński, dyrektor zarządzający Hydro Extrusion Poland przyznał, że:

W Hydro konsekwentnie i z determinacją pracujemy nad znalezieniem skutecznych i efektywnych sposobów na redukcję śladu węglowego, co, naszym zdaniem, staje się dziś obowiązkiem każdego odpowiedzialnego przedsiębiorstwa działającego w branży produkcyjnej. Skrupulatne badania, szczegółowe prognozy inwestycyjne, innowacyjność oraz zaangażowanie naszych specjalistów zaowocowały otwarciem pierwszej na świecie linii z 8-calową prasą do wyciskania profili aluminiowych, zasilanej farmą solarną bez pośrednictwa sieci.

Dostawcą prasy jest włoska firma Presezzi Extrusion. Hydro podaje, że elementami inwestycji były: nowa piła do wałków, piece indukcyjne, prasa P27, nowy stretcher, wydłużony o 22 mb, stół wybiegowy, modernizacja układu intensywnego chłodzenia czy modernizacja pullerów.

Koncern Hydro podsumował również II kwartał. Wyniki są niższe pod kątem wartości przede wszystkim z powodu spadającej ceny aluminium i tlenku glinu. To też odbicie malejącego popytu na wyroby budowlane na globalnych rynkach. Spadki wolumenu sprzedaży widoczne były głównie w Europie i Północnej Ameryce. W Europie popyt na profile aluminiowe w drugim kwartale spadł o 22 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie był wyższy o 1 proc. w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku. W Ameryce Północnej spadł o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku i, podobnie jak w Europie, o 1 proc. wzrósł w stosunku do pierwszego kwartału bieżącego roku.

Hydro osiągnęło w drugim kwartale przychody w wysokości 53,6 mld koron norweskich (ok. 21,3 mld zł) w porównaniu do 64,7 mld koron (ok. 25,7 mld zł) w II kwartale w roku 2022. Z kolei wartość skorygowanego EBITDA wyniosła w tym roku w drugim kwartale 7 mld koron (ok. 2,8 mld zł) w stosunku do 11,5 mld  koron (ok. 1.6 mld zł) w tym samym okresie rok wcześniej.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.