Grupa VELUX mocniejsza na polskim rynku

Autor: |Data publikacji:

Grupa VELUX i spółki siostrzane (Dovista, NB Polska) zaliczają ubiegły rok do udanych, zarówno pod względem rosnącej produkcji, jak i wzrostu sprzedaży okien dachowych na rynku polskim.

Grupa osiągnęła w minionym roku przychód na poziomie blisko 2 mld złotych, co oznacza ponad 3 proc. wzrost w stosunku do roku 2017. Jednocześnie sprzedaż okien dachowych na rynku polskim wzrosła o 16 proc. , co jest znacząco ponad ubiegłoroczną średnią. Zatrudnienie w Polsce pozostaje na tym samym poziomie i wynosi 4300 osób przy globalnym zatrudnieniu w grupie ponad 15 tys. pracowników.

W 2018 roku Grupa obchodziła jubileusz 20-lecia rozpoczęcia produkcji VELUX w Polsce, a wciąż stale inwestuje w rozwój i modernizację zakładów w Gnieźnie, Namysłowie i Wędkowych. W ciągu ostatnich trzech lat wydano ponad 220 mln zł na rozwój polskich fabryk, a w planach na 2019 rok są kolejne inwestycje o łącznej wartości około 80 mln zł. O nowej linii do malowania proszkowego pisaliśmy niedawno, a jeszcze wcześniej, w marcu ruszyła rozbudowa namysłowskiej fabryki okien i kołnierzy VELUX. Zakład zyska nową powierzchnię magazynowo-produkcyjną, dzięki której poszerzy swój dział obróbki drewna, a także zainwestuje w zmodernizowanie parku maszynowego, zwiększając automatyzację produkcji i poprawę bezpieczeństwa poprzez montaż nowoczesnej instalacji przeciwpożarowej. Wszystkie te działania mają wpłynąć na poprawę efektywności produkcji, bezpieczeństwa i ergonomii pracy oraz ogólnej konkurencyjności zakładu. Łączna wartość inwestycji w Namysłowie wyniesienie około 50 mln zł.

Grupa VELUX patrzy w przyszłość z optymizmem, jednak bierze pod uwagę wyzwania rynkowe, które już teraz są widoczne i dotyczą całej branży budowlanej w Polsce, jak również w Europie. Jednym z nich są rosnące ceny energii, zanieczyszczenie środowiska czy emisja gazów cieplarnianych. Dlatego obecne i planowane inwestycje w zakładach produkcyjnych VELUX dotyczą również zwiększenia efektywności energetycznej i redukcji emisji CO2. Fabryki w Polsce przy wykorzystaniu kotłów na biomasę pozyskiwaną z odpadów produkcyjnych same produkują ciepło pokrywające ok. 85 proc. zapotrzebowania. Obecnie rozważana jest budowa własnej farmy fotowoltaicznej. Grupa VELUX zarówno w Polsce jak i na świecie systematycznie realizuje strategię redukcji własnej emisji CO2, globalnie w ciągu ostatnich 10 lat udało się ją zredukować o 43 %.

„Największym długookresowym wyzwaniem jest brak rąk do pracy. Firmy muszą się do tego przygotować. Rozwiązaniem mogą być inwestycje w innowacyjne technologie, automatyzacja procesów i robotyzacja stanowisk pracy. Na te chwilę zapotrzebowanie na pracowników jednak nadal będzie rosło. Dlatego ważne jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników poprzez dobre warunki zatrudnienia, warunki pracy, możliwości rozwoju i dialog z pracownikami. Ważne jest również podjęcie działań w kierunku poprawy jakości kształcenia zawodowego w Polsce. Między innymi dlatego w ubiegłym roku FUNDACJE VELUX rozpoczęły nowy program grantowy dla polskich organizacji, szkół i uczelni, wspierający poprawę systemu kształcenia zawodowego.”– mówi Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".