Fakro, czołowy producent okien dachowych, ogłosiło utworzenie nowej spółki w Szwajcarii – Fakro Schweiz. Jak podkreśla firma, nowy podmiot powstał w odpowiedzi na rozwijający się rynek szwajcarski oraz rosnące zapotrzebowanie na okna dachowe.
Spółka Fakro Schweiz została utworzona wraz z zagranicznym partnerem, firmą Ymalko. Prezesem został Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro, natomiast z ramienia Yamalko spółkę reprezentuje Samir Krasniqi, który jest odpowiedzialny za współpracę z wykonawcami. Nowy podmiot został powołany w miejsce firmy Neomat, z którą Fakro współpracowało od 2009 roku.
Jak tłumaczy Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro:
Naszą strategią jest powiększanie udziału na globalnym rynku okien dachowych. Działania eksportowe prowadzone na arenie międzynarodowej w dużej mierze umożliwiają nam realizację tej strategii. Rozwój jest wpisany w naszą codzienność. To jedna z czterech fundamentalnych wartości naszej organizacji. Decyzja o założeniu Fakro Schweiz wynika z naszego zaangażowania w dalszy rozwój oraz wzmacnia naszą pozycję na rynku szwajcarskim. Nowa struktura operacyjna umożliwi nam jeszcze efektywniejsze działanie, a co za tym idzie lepsze dostosowanie się do potrzeb naszych klientów w Szwajcarii.
Oferta Fakro Schweiz, a wymagania rynku szwajcarskiego
Nie bez znaczenia jest specyfika lokalnego rynku. Jak zauważa Piotr Bieniek, Szwajcaria, to kraj, którego biznes bazuje na patriotyzmie gospodarczym. Szwajcarzy kupują często wyroby swoich producentów, chroniąc tym samym rodzime podmioty przed zagraniczną konkurencją. Dlatego dużym wyzwaniem dla Fakro jest przygotowanie atrakcyjnej oferty produktowej i cenowej oraz przemodelowanie logistyki i skrócenie czasu dostawy.
Szwajcarscy klienci są wyjątkowo wymagający, stawiając przede wszystkim na najwyższą jakość, gdzie cena nie zawsze odgrywa kluczową rolę. Liczy się cała otoczka wokół produktu, termin dostawy, serwis, a także możliwość dopasowania wyrobów pod wymagania klienta. Szwajcarzy preferują nietypowe rozwiązania, a duża popularność okien do dachów płaskich jest wynikiem nowych trendów oraz ocieplenia klimatu. W niżej położonych częściach kraju odchodzi się od dachów dwuspadowych na rzecz płaskich lub jednospadowych, o niskim kącie nachylenia.
Jak podkreśla Fakro, przekłada się to na coraz większy udział okien do dachów płaskich w wielkości sprzedaży. W najbliższej przyszłości producent planuje wprowadzić na rynek szwajcarski nową linię wyrobów Greenview. Natomiast dalszym celem jest wprowadzenie całej oferty. Od okien dachowych i schodów, przez okna fasadowe, bramy garażowe i dodatki przeciwsłoneczne, po zaawansowane systemy automatyki do domów inteligentnych.
Więcej o rynku okien w Szwajcarii.
Zobacz również
Produkcja budowlano-montażowa w pierwszym półroczu 2025 r.
Produkcja budowlano-montażowa w czerwcu 2025 r. była wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie w odniesieniu do całego pierwszego półrocza nastąpił spadek. Taką informację podał GUS w swoim najnowszym raporcie.
Raport finansowy Soudala wskazuje na wzrost przychodów
Raport finansowy Soudala za rok 2024 podkreśla, że ten okres był dla firmy rekordowy. Duże były nie tylko przychód, ale też EBIDTA oraz kwoty przeznaczone na inwestycje.
Akwizycje ogłosiły firmy Profine, Hörmann oraz Dormakaba
Akwizycje rozszerzające portfolio firm ogłosiły ostatnio Profine, Hörmann oraz Dormakaba. Ponadto Dormakaba sprzedała jeden ze swoich podmiotów.