Fakro, czołowy producent okien dachowych, ogłosiło utworzenie nowej spółki w Szwajcarii – Fakro Schweiz. Jak podkreśla firma, nowy podmiot powstał w odpowiedzi na rozwijający się rynek szwajcarski oraz rosnące zapotrzebowanie na okna dachowe.
Spółka Fakro Schweiz została utworzona wraz z zagranicznym partnerem, firmą Ymalko. Prezesem został Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro, natomiast z ramienia Yamalko spółkę reprezentuje Samir Krasniqi, który jest odpowiedzialny za współpracę z wykonawcami. Nowy podmiot został powołany w miejsce firmy Neomat, z którą Fakro współpracowało od 2009 roku.
Jak tłumaczy Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro:
Naszą strategią jest powiększanie udziału na globalnym rynku okien dachowych. Działania eksportowe prowadzone na arenie międzynarodowej w dużej mierze umożliwiają nam realizację tej strategii. Rozwój jest wpisany w naszą codzienność. To jedna z czterech fundamentalnych wartości naszej organizacji. Decyzja o założeniu Fakro Schweiz wynika z naszego zaangażowania w dalszy rozwój oraz wzmacnia naszą pozycję na rynku szwajcarskim. Nowa struktura operacyjna umożliwi nam jeszcze efektywniejsze działanie, a co za tym idzie lepsze dostosowanie się do potrzeb naszych klientów w Szwajcarii.
Oferta Fakro Schweiz, a wymagania rynku szwajcarskiego
Nie bez znaczenia jest specyfika lokalnego rynku. Jak zauważa Piotr Bieniek, Szwajcaria, to kraj, którego biznes bazuje na patriotyzmie gospodarczym. Szwajcarzy kupują często wyroby swoich producentów, chroniąc tym samym rodzime podmioty przed zagraniczną konkurencją. Dlatego dużym wyzwaniem dla Fakro jest przygotowanie atrakcyjnej oferty produktowej i cenowej oraz przemodelowanie logistyki i skrócenie czasu dostawy.
Szwajcarscy klienci są wyjątkowo wymagający, stawiając przede wszystkim na najwyższą jakość, gdzie cena nie zawsze odgrywa kluczową rolę. Liczy się cała otoczka wokół produktu, termin dostawy, serwis, a także możliwość dopasowania wyrobów pod wymagania klienta. Szwajcarzy preferują nietypowe rozwiązania, a duża popularność okien do dachów płaskich jest wynikiem nowych trendów oraz ocieplenia klimatu. W niżej położonych częściach kraju odchodzi się od dachów dwuspadowych na rzecz płaskich lub jednospadowych, o niskim kącie nachylenia.
Jak podkreśla Fakro, przekłada się to na coraz większy udział okien do dachów płaskich w wielkości sprzedaży. W najbliższej przyszłości producent planuje wprowadzić na rynek szwajcarski nową linię wyrobów Greenview. Natomiast dalszym celem jest wprowadzenie całej oferty. Od okien dachowych i schodów, przez okna fasadowe, bramy garażowe i dodatki przeciwsłoneczne, po zaawansowane systemy automatyki do domów inteligentnych.
Więcej o rynku okien w Szwajcarii.
Zobacz również
Inwestycje: linia do szkła w Pilkingtonie i rozbudowa zakładu Wiśniowskiego
Inwestycje w swoich firmach ogłosili niedawno Pilkington Polska i Wiśniowski. Pilkington planuje zainwestowanie w linię do powlekania szkła w Sandomierzu. Z kolei producent bram, stolarki i ogrodzeń podejmie rozbudowę fabryki w Krakowskim Parku Technologicznego.
Raport finansowy Jeld-Wen za rok 2024: spadek przychodów netto i EBITDA
Raport finansowy Jeld-Wen wskazuje na pogorszenie sytuacji holdingu w minionym roku obrotowym. Na minusie znalazł się zarówno przychód netto, jak i skorygowany zysk EBITDA.
VBH Deutschland ostatecznie kończy działalność
VBH Deutschland ogłosił, że stopniowo zamyka działalność. Proces likwidacji ma potrwać do końca roku 2025.