Fakro, czołowy producent okien dachowych, ogłosiło utworzenie nowej spółki w Szwajcarii – Fakro Schweiz. Jak podkreśla firma, nowy podmiot powstał w odpowiedzi na rozwijający się rynek szwajcarski oraz rosnące zapotrzebowanie na okna dachowe.
Spółka Fakro Schweiz została utworzona wraz z zagranicznym partnerem, firmą Ymalko. Prezesem został Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro, natomiast z ramienia Yamalko spółkę reprezentuje Samir Krasniqi, który jest odpowiedzialny za współpracę z wykonawcami. Nowy podmiot został powołany w miejsce firmy Neomat, z którą Fakro współpracowało od 2009 roku.
Jak tłumaczy Piotr Bieniek, członek zarządu ds. handlowych Fakro:
Naszą strategią jest powiększanie udziału na globalnym rynku okien dachowych. Działania eksportowe prowadzone na arenie międzynarodowej w dużej mierze umożliwiają nam realizację tej strategii. Rozwój jest wpisany w naszą codzienność. To jedna z czterech fundamentalnych wartości naszej organizacji. Decyzja o założeniu Fakro Schweiz wynika z naszego zaangażowania w dalszy rozwój oraz wzmacnia naszą pozycję na rynku szwajcarskim. Nowa struktura operacyjna umożliwi nam jeszcze efektywniejsze działanie, a co za tym idzie lepsze dostosowanie się do potrzeb naszych klientów w Szwajcarii.
Oferta Fakro Schweiz, a wymagania rynku szwajcarskiego
Nie bez znaczenia jest specyfika lokalnego rynku. Jak zauważa Piotr Bieniek, Szwajcaria, to kraj, którego biznes bazuje na patriotyzmie gospodarczym. Szwajcarzy kupują często wyroby swoich producentów, chroniąc tym samym rodzime podmioty przed zagraniczną konkurencją. Dlatego dużym wyzwaniem dla Fakro jest przygotowanie atrakcyjnej oferty produktowej i cenowej oraz przemodelowanie logistyki i skrócenie czasu dostawy.
Szwajcarscy klienci są wyjątkowo wymagający, stawiając przede wszystkim na najwyższą jakość, gdzie cena nie zawsze odgrywa kluczową rolę. Liczy się cała otoczka wokół produktu, termin dostawy, serwis, a także możliwość dopasowania wyrobów pod wymagania klienta. Szwajcarzy preferują nietypowe rozwiązania, a duża popularność okien do dachów płaskich jest wynikiem nowych trendów oraz ocieplenia klimatu. W niżej położonych częściach kraju odchodzi się od dachów dwuspadowych na rzecz płaskich lub jednospadowych, o niskim kącie nachylenia.
Jak podkreśla Fakro, przekłada się to na coraz większy udział okien do dachów płaskich w wielkości sprzedaży. W najbliższej przyszłości producent planuje wprowadzić na rynek szwajcarski nową linię wyrobów Greenview. Natomiast dalszym celem jest wprowadzenie całej oferty. Od okien dachowych i schodów, przez okna fasadowe, bramy garażowe i dodatki przeciwsłoneczne, po zaawansowane systemy automatyki do domów inteligentnych.
Więcej o rynku okien w Szwajcarii.
Zobacz również
Nowości produktowe w branży stolarki – przegląd listopad 2024
Prezentujemy kolejne nowości produktowe w branży stolarki. Znajdziesz tam rozwiązania z kategorii, takich jak systemy profili czy okucia.
Wyniki trzeciego kwartału w AkzoNobel
AkzoNobel, holenderski producent farb i powłok, opublikował dane finansowe dotyczące trezciego kwartały roku 2024. W odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej spółka odnotowała niewielki wzrost sprzedaży i nieduży spadek przychodów.
Trzeci kwartał okiem branży
Trzeci kwartał tego roku pokazuje, że sytuacja ekonomiczna zarówno w Polsce, jak i innych krajach jest nadal trudna. Przewidywana poprawa może nastąpić dopiero w roku 2026. Ten rok jest więc wyzwaniem też dla całej branży stolarki.