Eko-Okna przekroczyły granicę 2 mld zł?  

Red.: PG |Data publikacji: 2021-02-22

Jak wynika z danych przekazanych naszej redakcji przez Centrum Analiz Branżowych, Eko-Okna w trzech pierwszych kwartałach 2020 roku miały obroty raptem o 17 proc. mniejsze niż w całym roku 2019. Jednak już na tym etapie zysk okazał się ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej.

Producent stolarki z Kornic zalicza zapewne rok 2020 do udanych. Już po trzech pierwszych kwartałach obroty wyniosły 1,43 mld zł, gdy w całym 2019 roku sięgnęły one 1,73 mld zł. Eksport w tym okresie stanowił o  80 proc. przychodów spółki.

Największe wrażenie w wynikach za okres styczeń-wrzesień 2020 robi jednak wypracowany zysk netto, który wyniósł niemal 151 mln zł. Wartość ta oznacza, że Eko-Okna osiągnęły po 9 miesiącach 2020 roku o 140 proc. wyższy zysk, niż w całym roku 2019. Oznacza to także, że rentowność sprzedaży osiągnęła rekordowy w przypadku Eko-Okien poziom 10,5 proc., a wynik ten bardzo wysoko pozycjonuje firmę w zestawieniu polskich producentów. Dla porównania rentowność sprzedaży w 2019  roku wyniosła jedynie 3,7 proc.

Znakiem zapytania jest jeszcze, czy firma z Kornic w ostatecznym bilansie roku 2020 przekroczy obroty w wysokości 2 mld zł. Do tej magicznej granicy brakowało im po trzech kwartałach około 566 mln zł.

Nowy nabytek Eko Okien

Niedawno informowaliśmy o ambitnych planach Eko-Okien na sezon 2021. Producent kupił kolejną setkę samochodów ciężarowych. Tym samym flota firmy zwiększyła się do około 500 pojazdów. Transakcja została rozłożona w czasie, a dostawy nowych pojazdów będą trwać od marca do września tego roku (szczegóły). Eko-Okna rozpoczęły też budowę nowej hali produkcyjnej, której towarzyszyć będzie dedykowana infrastruktura drogowa. Kolejna hala jest w planach. O samym właścicielu przedsiębiorstwa, Mateuszu Kłosku, ostatnio zrobiło się głośno w mediach z powodu akcji społecznej zainicjowanej przez fundację “Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara” której jest prezesem, związanej z  kampaniami billboardowymi na ulicach polskich miast. Szerzej na te tematy pisaliśmy TUTAJ.

Zobacz również

Alu in – nowa marka Abakusa

Alu in – nowa marka Abakusa

Abakus tworzy nowy brand o nazwie Alu in. W ramach wyodrębnionej w strukturach firmy marki oferowana będzie stolarka aluminiowa oparta na systemach Aluprof i Schüco. Planowane są dwie linie produktowe: Alu Industrial Aluprof oraz Alu Intuitive Schüco.

Fapim buduje w Polsce nową siedzibę

Fapim buduje w Polsce nową siedzibę

Fapim buduje w Radzyminie pod Warszawą nowa halę magazynową i biurowiec. Firma planuje przeprowadzkę w połowie tego roku.

Europrofil będzie się rozbudowywał

Europrofil będzie się rozbudowywał

Europrofil z Olsztynka planuje rozbudować halę produkcyjną. Firma szacuje koszt budowy i wyposażenia hali na ok. 1 mln zł.

1