Jeden z wiodących polskich producentów okien, bytowski Drutex utrzymuje produkcję na stabilnym poziomie. Firma zatrudniająca 3 tysiące pracowników wdrożyła stosowne procedury, w tym obowiązkowe mierzenie temperatury wszystkim osobom wchodzącym na teren zakładu.
Oprócz widocznych wszędzie plakatów informacyjnych, na terenie całej firmy, w szatniach, toaletach i na portierniach są dostępne dozowniki z mydłem antybakteryjnym i płynem dezynfekującym do rąk. Regularnie dokonywana jest też dezynfekcja klamek, uchwytów, poręczy i ciężarówek wracających z zagranicy. Wprowadzony został również obowiązek dwukrotnej w ciągu zmiany (co 4 godziny) dezynfekcji wszystkich powierzchni na terenie całej firmy – w tym hal produkcyjnych.
Przedsiębiorstwo utrzymuje flotę 300 ciężarówek i kierowców je obsługujących – wszyscy oni zaopatrzeni zostali w środki dezynfekujące, maseczki i rękawice jednorazowe. Od ub. tygodnia wstrzymano im wyjazdy do Włoch. Na razie na okres 2 tygodni.

– Sytuacja w firmie jest stabilna. Póki co pracujemy, ale nie wiem, tak jak pewnie wszyscy polscy przedsiębiorcy, co będzie jutro, a nawet co wydarzy się za godzinę. Dbamy o bezpieczeństwo w firmie, mamy odpowiedzialnych ludzi i wszystkim nam jednakowo zależy, żeby jak najszybciej wszystko wróciło do normy. Wszyscy zdajemy dobie sprawę z powagi sytuacji – zapewnia prezes Drutexu, Leszek Gierszewski.
Szef bytowskiego przedsiębiorstwa zainicjował również, o czym pisaliśmy wcześniej, akcję „Jesteśmy Razem. Pomagamy„. Jej celem jest koordynacja działań rodzimego biznesu w walce z epidemią wirusa SARS-CoV-2. W ciągu zaledwie kilku dni dołączyło do niej kilkanaście firm z całej Polski. Cały czas mogą do niej dołączać również inne przedsiębiorstwa.
– Stanęliśmy oko w oko z wyzwaniami, których nie znamy i których się nie spodziewaliśmy. Wszystkie dotychczasowe spowolnienia i kryzysy miały dużo mniejszą skalę i dotykały nas w zupełnie innej sferze – mówi Leszek Gierszewski. – Pandemia skonfrontowała nas z nieznaną do tej pory rzeczywistością i przewartościowała nam świat. Dziś mamy głębszy kryzys determinowany ograniczeniem w mobilności ludzi, spowolnienie w sferze usług. W takich warunkach nie ma czasu na oglądanie się za siebie i na siebie – dodaje.
Drutex jednoczy wokół siebie firmy, które chcą nieść pomoc w czasach pandemii. Sam przeznaczył już milion złotych na wsparcie pomorskich szpitali zakaźnych. Szef firmy podkreśla, że dzisiaj ta pomoc jest najważniejsza. Chodzi nie tylko o utrzymanie własnej firmy, ale też pomoc by inne przedsiębiorstwa też mogły przetrwać ten trudniejszy okres. I to zarówno te większe, jak i te małe.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


