Dormakaba podsumowała swój rok finansowy, który skończył się 30 czerwca. Sprzedaż netto w całej grupie wyniosła 2,539 mld franków w stosunku do 2,818 mld w roku poprzednim.
W zakończonym roku obrotowym Dormakaba odnotowała spadek ze sprzedaży netto na poziomie niemal 10 proc. Grupa podała, że w tym roku sprzedaż wyniosła 2,539 mld franków szwajcarskich w stosunku do 2,818 mld w roku ubiegłym. Zysk netto wyniósł 164,1 mln franków w porównaniu do 252,5 mln w poprzednim roku finansowym.
Dormakaba podała wyniki także pod kątem regionu. Polska znajduje się w segmencie EMEA – to kraje leżące w obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i w Afryce. Tutaj sprzedaż wyniosła 696,1 mln franków w stosunku do 777,8 mln w roku poprzednim. Grupa jednak podkreśla, że w krajach w Europie Wschodniej i Środkowej (oprócz Rosji) kontynuowany był solidny wzrost, co było szczególnie widoczne przez pierwsze dziewięć miesięcy omawianego roku obrotowego. Przypomnijmy, że w Polsce Dormakaba zamknęła rok finansowy na plusie. Firma zrealizowała plan sprzedażowy z nadwyżką, pisaliśmy o tym TUTAJ.
Zarząd Dormakaba podsumował, że obecny rok finansowy składał się z dwóch zupełnie różnych połówek. Pierwsza część przebiegała zgodnie z oczekiwaniami. Natomiast w drugiej, ze względu na pojawienie się Covid-19, już od lutego firma odczula załamanie gospodarcze, które trwało właściwie do końca czerwca. Pandemia i ograniczenia w działalności w wielu krajach prowadziły do problemów z łańcuchem dostaw, a także do spadków w sprzedaży.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".