Zakończył się trzeci, ostatni dzień OFS 2020 Online. Uczestnicy wydarzenia w dniach 17-19 listopada wysłuchali prezentacji pogrupowanych we wzajemnie z siebie wynikające i uzupełniające się bloki tematyczne: e-commerce i marketing, zielony ład oraz dom aktywny.
Na pytanie czym jest dom aktywny odpowiedział Karol Karol Klos, prezes Stowarzyszenia Dom Bezpieczny opowiadając przy okazji o początkach stowarzyszenia i tym, jak na przestrzeni czterech lat istnienia stowarzyszenia zmieniała się świadomość klientów, dotycząca wpływu stolarki otworowej na bezpieczeństwo. Podkreślił także, jak ważne jest to, by z ideą domu aktywnego dotrzeć do potencjalnego klienta na właściwym etapie procesu zakupowego. To właśnie idea domu aktywnego jest według niego przyszłością dla branży stolarki
Swoje produkty, które wpisują się w ideę domu aktywnego zaprezentowali Michał Marcinowski, menedżer produktu Aluprof, Sylwester Korzeniak, dyrektor ds. projektów ML System, Grzegorz Bułat, menedżer produktu Maco Polska.
Michał Marcinowski z Aluprof oprowadził uczestników po showroomie firmy, pokazując między innymi system sterowania aktywnego, który pozwala na wydawanie głosowych poleceń różnym domowym systemom (rolety, oświetlenie) czy produkty takie jak żaluzje fasadowe SkyFlow. Sylwester Korzeniak z ML System przybliżył ideę fotowoltaiki i pokazał przykłady inwestycji zrealizowanych z użyciem Quantum Glass od ML System omawiając przy tym także inne produkty ML System. Grzegorz Bułat z Maco Polska opowiedział o tym, jak ważna jest w budynku wentylacja prezentując przy tym rozwiązania wentylacyjne firmy a także napęd ukryty E-Beschlag, który sam uchyla okno.
Trzecie wydanie przeglądu rynkowemu poświęcone było segmentowi stolarki tworzywowej. Maksymilian Miros z CAB zaprezentował wyniki finansowe branży z których wynika, że i ten segment bardzo dobrze poradził sobie z pandemią – po 6 proc. spadku w pierwszym półroczu przewiduje się 4,5 proc wzrost w trzecim kwartale. Jak wynika z badania koniunktury, około 80 proc. firm donosi, że ich sprzedaż wróciła już do poziomów, jakie można było zaobserwować w ubiegłym roku. Podobnie jak w omawianych poprzednio segmentach rynku, przyśpieszenie i wzrosty widać przede wszystkim w eksporcie, a największe straty odnotować mogli przede wszystkim producenci sprzedający na rynek rodzimy.
Po przeglądzie rynkowym nastąpił czas na trzecią część Gali Liderów Rynku Stolarki, podczas której przedstawiono firmy związane z omawianym wyżej segmentem rynku, które weszły w 2020 rok na pozycji lidera w Polsce. Oto laureaci:
- Kategoria: okna tworzywowe, zwycięzca: Eko-Okna
- Kategoria: systemy tworzywowe, zwycięzca: Aluplast
- Kategoria: wzmocnienia zwycięzca: MFO
- Kategoria: szyby zespolone, zwycięzca: Press Glass
- Kategoria: automatyka, zwycięzca: Somfy
- Lider wzrostu, zwycięzca: Eljako-Al (nowa kategoria, firma mogła się pochwalić około 77 proc. wzrostem).
Tak jak w poprzednich dniach wydarzenia, dzień zakończyli Karol Klos i Paweł Gregorczyk – prowadzący podcast Branżowisko – przedstawili i omówili innowacyjne produkty: Hydropur od Teknos, żaluzje fasadowe SkyFlow Aluprofu, linię Smart Glass od ML System, automatyczna brama UniTherm z inteligentnym napędem Metro SMART io produkowana przez firmę Wiśniowski, samoryglujący zamek A-TS od Maco oraz tedee Gerdy.
Kolejny raz przypominamy, że podczas całego wydarzenia trwa zorganizowana we współpracy z ING zbiórka środków na fundację „Jesteśmy razem. Pomagamy!”. Darczyńcy, niezależnie od kwoty donacji, otrzymają jedną z trzech analiz segmentowych przygotowanych przez Centrum Analiz Branżowych. Pozostałe są dostępne dla uczestników OFS z 50 proc. zniżką.
Tagi
AluplastautomatykaDom AktywnyDom BezpiecznyEko-OknaEljako-Algala liderów rynkuMFOofsogólnopolskie forum stolarkiogólnopolskie forum stolarki onlineokna PCWokna PVCPress GlassSomfyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".