Belgia jest czwartym co do wielkości rynkiem eksportowym dla polskiej stolarki. Jakie produkty są tutaj popularne? Jak tutejszy rynek radził sobie w pandemicznym 2020 roku? Dlaczego błędem jest wrzucanie rynków Beneluksu do jednego worka? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w szóstym odcinku podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
W tym odcinku audycji “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” skupiamy się na rynku belgijskim, który jest dla polskich producentów stolarki ważnym kierunkiem eksportowym. Firmy z naszego kraju sprzedają tam stolarkę o wartości ok. 140 mln euro. Jak wgląda struktura tego rynku i jakie kategorie produktowe są tutaj najpopularniejsze? W tym odcinku podcastu odpowiadamy na te pytania.
Sporo czasu poświęcamy również na Eko-Okna, a wszystko za sprawą wyników finansowych za 2020 r. Słuchacze podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” jako pierwsi dowiedzą się, czy producentowi z Kornic udało się ostatecznie przekroczyć granicę 2 mld zł obrotu! Przypomnijmy, że wyniki za trzy pierwsze kwartały 2020 r. były w tej kwestii bardzo obiecujące (szczegóły).
Liczba odcinka jest z kolei związana z wydanymi pozwoleniami na budowę w styczniu 2021. W tej części tłumaczymy nienaturalne wzrosty pozwoleń w grudniu i jak wpłynęło to na statystyki pierwszego miesiąca 2021 r.
Szósty odcinek podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest TUTAJ.
“Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” to druga audycja Forum Branżowego obok cieszącego się dużą popularnością w środowisku stolarki Branżowiska. W tym podcaście usłyszą Państwo wiele interesujących raportów i zaskakujących zestawień z rynku stolarki. Kolejne odcinki emitowane będą w każdą pierwszą środę miesiąca.
Podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest w najpopularniejszych serwisach podcastowych. Można go słuchać w m.in.: Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, Spreaker, oraz Empik Go.
Tagi
audycjaBelgiacentrum analiz branżowychekonomiagospodarkaMaksymilian MirosPaweł GregorczykPlusy minusypodcastrynek belgijskiZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".