Belgia ważnym rynkiem eksportowym polskiej stolarki

Autor: |Data publikacji:

Belgia jest czwartym co do wielkości rynkiem eksportowym dla polskiej stolarki. Jakie produkty są tutaj popularne? Jak tutejszy rynek radził sobie w pandemicznym 2020 roku? Dlaczego błędem jest wrzucanie rynków Beneluksu do jednego worka? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w szóstym odcinku podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.

W tym odcinku audycji “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” skupiamy się na rynku belgijskim, który jest dla polskich producentów stolarki ważnym kierunkiem eksportowym. Firmy z naszego kraju sprzedają tam stolarkę o wartości ok. 140 mln euro. Jak wgląda struktura tego rynku i jakie kategorie produktowe są tutaj najpopularniejsze? W tym odcinku podcastu odpowiadamy na te pytania.

Sporo czasu poświęcamy również na Eko-Okna, a wszystko za sprawą wyników finansowych za 2020 r. Słuchacze podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” jako pierwsi dowiedzą się, czy producentowi z Kornic udało się ostatecznie przekroczyć granicę 2 mld zł obrotu! Przypomnijmy, że wyniki za trzy pierwsze kwartały 2020 r. były w tej kwestii bardzo obiecujące (szczegóły).

Liczba odcinka jest z kolei związana z wydanymi pozwoleniami na budowę w styczniu 2021. W tej części tłumaczymy nienaturalne wzrosty pozwoleń w grudniu i jak wpłynęło to na statystyki pierwszego miesiąca 2021 r.

Szósty odcinek podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest TUTAJ.

“Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” to druga audycja Forum Branżowego obok cieszącego się dużą popularnością w środowisku stolarki Branżowiska. W tym podcaście usłyszą Państwo wiele interesujących raportów i zaskakujących zestawień z rynku stolarki. Kolejne odcinki emitowane będą w każdą pierwszą środę miesiąca.

Podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest w najpopularniejszych serwisach podcastowych. Można go słuchać w m.in.: Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, Spreaker, oraz Empik Go.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.