Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
W tym odcinku audycji “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” skupiamy się na rynku belgijskim, który jest dla polskich producentów stolarki ważnym kierunkiem eksportowym. Firmy z naszego kraju sprzedają tam stolarkę o wartości ok. 140 mln euro. Jak wygląda struktura tego rynku i jakie kategorie produktowe są tutaj najpopularniejsze? Jak tutejszy rynek radził sobie w pandemicznym 2020 roku? Dlaczego błędem jest wrzucanie krajów Beneluksu do jednego worka? W tym odcinku podcastu odpowiadamy na te pytania.
Tagi
audycjaBelgiacentrum analiz branżowychekonomiagospodarkaMaksymilian MirosPaweł Gregorczykpodcastpodcast plusy minusyrynek belgijskiZobacz również
Branżowisko #212 – Ceny stolarki w kwietniu. Co Polacy wiedzą o termomodernizacji?
Zapraszamy do odcinka, w którym przypatrujemy się kondycji branży stolarki w kilku ciekawych kontekstach. Pierwszym jest raport cenowy ze sklepów PSB, który pokazuje, jak zmieniają się ceny w ostatnich miesiącach. Czy ceny stolarki nadal rosną?
Branżowisko #211 – Pozytywne sygnały zza Oceanu. Eko-Okna chcą zwiększyć produktywność
Tym razem na tapet bierzemy wyniki topowych amerykańskich producentów stolarki. Jak wypadły ich wyniki po pierwszym kwartale 2023 roku? Jeld-Wen mówi o solidnym kwartale a Masonite o wynikach, które przerosły oczekiwania.
Branżowisko #210 – Spadki sprzedaży na zachodzie. Future Fit od Primo Profile
Tym razem skupiamy się na rynkach stolarki w Europie Zachodniej i Północnej. Według prognoz analityków rynku, należy oczekiwać na nich spadków na poziomie 5 procent, a ta sytuacja będzie towarzyszyć producentom stolarki nie tylko w tym sezonie.