Dobre wieści płyną z Leszna, z Awiluxu – partnera premium firmy Schüco. Pomimo okresu pandemii producent ten zamyka rok 2020 niemal 20-proc. wzrostem, przekraczając nawet zakładany 100-milionowy poziom przychodów.

Tegoroczny sukces sprzedażowy Awiluxu opiera się na mocnym wzroście obrotów z dilerami krajowymi, spośród których niektórzy podwoili nawet swoje zamówienia w stosunku do roku minionego. Wzrosty odnotowano także w eksporcie, a dobrym prognostykiem na przyszłość jest tu pozyskanie kilkudziesięciu nowych partnerów. I chociaż sprzedaż zagraniczna Awiluxu dotyczy tradycyjnie rynku niemieckiego, to także na kontynencie amerykańskim kilkukrotnie wzrosła wartość odbiorów stolarki z Leszna.
Miniony rok, mimo swoich dołków, nie spowodował zmniejszenia liczebności kadry pracowniczej, przeciwnie, już w okresie letnim zatrudnienie tutaj wzrosło o 40 osób. Plany na przyszły rok przewidują dalszy nabór pracowników, a to mimo planów na zwiększenie automatyzacji w zakładzie. Firma będzie starała się ograniczać proste czynności wykonywane przez ludzi na rzecz robotów.
Planowana jest dalsza rozbudowa zakładu, zwiększenie przestrzeni produkcyjnej, a w efekcie zwiększenie mocy produkcyjnych i wielkości sprzedaży. Pomocne w osiągnięciu tego celu mogą być nowe produkty w ofercie wprowadzone już w tym sezonie. Liczy się tu na nową ofertę drzwi wejściowych Awidoor oraz nowy typ podnoszono-przesuwnych drzwi panoramicznych systemu Living. W tym roku wprowadzono również do portfolio firmy okna PCW Living82 z nakładką aluminiową oraz okna pasywne Living ALU Inside. Kierownictwo Awiluxu zapowiada także kolejne nowości, które będą wprowadzane już w sezonie 2021.
Jeśli chodzi o ofertę, to przygotowujemy pewne niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. W nowym roku mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
Tagi
Awidoorawiluxeksport do USAeksport okienkoronawirusnakładka aluminiowaokna tworzywowepandemiaSchucowyniki 2020Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Jeśli chodzi o ofertę, to przygotowujemy pewne niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. W nowym roku mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.

