Assa Abloy podliczyła, że w trzecim kwartale sprzedaż netto spadła o 8 proc. i osiągnęła wartość 22,225 mld koron szwedzkich (ok. 9,85 mld zł). Firma wprowadza oszczędności.
Szwedzki koncern podsumował właśnie III kwartał. Spółka podała, że sprzedaż netto jest niższa o ok. 8 proc. i w tym roku wyniosła 22,225 mld koron (ok. 9,85 mld zł) w porównaniu do 24,034 mld (ok. 10,62 mld zł) w roku ubiegłym. Na wszystkie segmenty wpłynął negatywnie Covid-19. W tym kwartale udało się natomiast w pełni zintegrować Agta Record ze szwedzkim koncernem. Wyniki ze sprzedaży i zyski Agta Record są w pełni skonsolidowane z wynikami całej Grupy od 31 sierpnia 2020 r.
W okresie od stycznia do końca września Assa Abloy także ma ujemne wyniki. W tym roku sprzedaż za trzy kwartały wyniosła 64,351 mld koron (ok. 28,44 mld zł), podczas gdy w roku ubiegłym był to wynik 69,082 mld koron (ok. 30,53 mld zł). Zarząd podkreśla, że w trzecim kwartale widać było ożywienie na rynku, szczególnie w Europie. Jednak mimo tego, zdecydował się na wprowadzenie oszczędności. Firma podjęła decyzję o redukcji liczby pracowników w całej grupie, stara się także obniżyć koszty właściwie we wszystkich obszarach działalności. Wyjątkiem są tu działy związane z rozwojem produktów i strategicznych obszarów.
Assa Abloy planuje w czwartym kwartale rozpocząć kolejny program restrukturyzacyjny – zamkniętych zostanie dziewięć fabryk i ponad 30 biur spółki. Ta działalność powinna przynieść roczne oszczędności w wysokości 900 mln koron do 2023 r. Zarząd ogłosił także, że Assa Abloy wprowadza program zrównoważonego rozwoju z celami do roku 2025. Firma podejmuje się realizacji zadań klimatycznych, do których zobowiązuje Porozumienie Paryskie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".