Assa Abloy zamknie kilka fabryk

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podliczyła, że w trzecim kwartale sprzedaż netto spadła o 8 proc. i osiągnęła wartość 22,225 mld koron szwedzkich (ok. 9,85 mld zł). Firma wprowadza oszczędności.

Szwedzki koncern podsumował właśnie III kwartał. Spółka podała, że sprzedaż netto jest niższa o ok. 8 proc. i w tym roku wyniosła 22,225 mld koron (ok. 9,85 mld zł) w porównaniu do 24,034 mld (ok. 10,62 mld zł) w roku ubiegłym. Na wszystkie segmenty wpłynął negatywnie Covid-19. W tym kwartale udało się natomiast w pełni zintegrować Agta Record ze szwedzkim koncernem. Wyniki ze sprzedaży i zyski Agta Record są w pełni skonsolidowane z wynikami całej Grupy od 31 sierpnia 2020 r.

W okresie od stycznia do końca września Assa Abloy także ma ujemne wyniki. W tym roku sprzedaż za trzy kwartały wyniosła 64,351 mld koron (ok. 28,44 mld zł), podczas gdy w roku ubiegłym był to wynik 69,082 mld koron (ok. 30,53 mld zł). Zarząd podkreśla, że w trzecim kwartale widać było ożywienie na rynku, szczególnie w Europie. Jednak mimo tego, zdecydował się na wprowadzenie oszczędności. Firma podjęła decyzję o redukcji liczby pracowników w całej grupie, stara się także obniżyć koszty właściwie we wszystkich obszarach działalności. Wyjątkiem są tu działy związane z rozwojem produktów i strategicznych obszarów.

Assa Abloy planuje w czwartym kwartale rozpocząć kolejny program restrukturyzacyjny – zamkniętych zostanie dziewięć fabryk i ponad 30 biur spółki. Ta działalność powinna przynieść roczne oszczędności w wysokości 900 mln koron do 2023 r. Zarząd ogłosił także, że Assa Abloy wprowadza program zrównoważonego rozwoju z celami do roku 2025. Firma podejmuje się realizacji zadań klimatycznych, do których zobowiązuje Porozumienie Paryskie.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".