Assa Abloy podała wyniki za IV kwartał 2020 r. W tym okresie sprzedaż netto spadła o 7 proc. w porównaniu do 2019 r.
Czwarty kwartał to kolejny okres, w którym Assa Abloy notuje spadki w sprzedaży. Zarówno w trzecim (pisaliśmy o tym TUTAJ), jak i w drugim kwartale (TUTAJ) przychody były na minusie. Także w ostatnich trzech miesiącach 2020 r. spółka odnotowała spadek sprzedaży netto o 7 proc. do wartości 23,29 mld koron (ok. 10,3 mld zł). W w roku ubiegłym była to kwota 24,94 mld koron (ok. 11 mld zł).
Pod koniec minionego roku Assa Abloy rozpoczęła program restrukturyzacji. Firma ocenia, że wyniki tych działań będą zauważalne w ciągu około dwóch latach, oszczędności powinny wynieść ok. 1 mld koron rocznie (ok. 440 mln zł). Jeśli chodzi o cały rok, to wartość sprzedaży netto w 2020 r. wyniosła 87,64 mld koron (ok. 39 mld zł) w porównaniu do 94,02 mld koron (ok. 41,8 mld zł) w roku poprzednim. Jest to spadek o 7 proc. Spółka przyznaje, że gorsze wyniki w przychodach spowodowane są restrykcjami związanymi z COVID-19. Firma spodziewa się, że wraz z rozpoczęciem szczepień, obostrzenia na świecie będą stopniowo łagodzone, a następnie wróci popyt na produkty, które oferuje spółka.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.