Assa Abloy podała wyniki za IV kwartał 2020 r. W tym okresie sprzedaż netto spadła o 7 proc. w porównaniu do 2019 r.
Czwarty kwartał to kolejny okres, w którym Assa Abloy notuje spadki w sprzedaży. Zarówno w trzecim (pisaliśmy o tym TUTAJ), jak i w drugim kwartale (TUTAJ) przychody były na minusie. Także w ostatnich trzech miesiącach 2020 r. spółka odnotowała spadek sprzedaży netto o 7 proc. do wartości 23,29 mld koron (ok. 10,3 mld zł). W w roku ubiegłym była to kwota 24,94 mld koron (ok. 11 mld zł).

Pod koniec minionego roku Assa Abloy rozpoczęła program restrukturyzacji. Firma ocenia, że wyniki tych działań będą zauważalne w ciągu około dwóch latach, oszczędności powinny wynieść ok. 1 mld koron rocznie (ok. 440 mln zł). Jeśli chodzi o cały rok, to wartość sprzedaży netto w 2020 r. wyniosła 87,64 mld koron (ok. 39 mld zł) w porównaniu do 94,02 mld koron (ok. 41,8 mld zł) w roku poprzednim. Jest to spadek o 7 proc. Spółka przyznaje, że gorsze wyniki w przychodach spowodowane są restrykcjami związanymi z COVID-19. Firma spodziewa się, że wraz z rozpoczęciem szczepień, obostrzenia na świecie będą stopniowo łagodzone, a następnie wróci popyt na produkty, które oferuje spółka.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


