Assa Abloy kończy rok na minusie

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podała wyniki za IV kwartał 2020 r. W tym okresie sprzedaż netto spadła o 7 proc. w porównaniu do 2019 r.

Czwarty kwartał to kolejny okres, w którym Assa Abloy notuje spadki w sprzedaży. Zarówno w trzecim (pisaliśmy o tym TUTAJ), jak i w drugim kwartale (TUTAJ) przychody były na minusie. Także w ostatnich trzech miesiącach 2020 r. spółka odnotowała spadek sprzedaży netto o 7 proc. do wartości 23,29 mld koron (ok. 10,3 mld zł). W w roku ubiegłym była to kwota 24,94 mld koron (ok. 11 mld zł).

Pod koniec minionego roku Assa Abloy rozpoczęła program restrukturyzacji. Firma ocenia, że wyniki tych działań będą zauważalne w ciągu około dwóch latach, oszczędności powinny wynieść ok. 1 mld koron rocznie (ok. 440 mln zł). Jeśli chodzi o cały rok, to wartość sprzedaży netto w 2020 r. wyniosła 87,64 mld koron (ok. 39 mld zł) w porównaniu do 94,02 mld koron (ok. 41,8 mld zł) w roku poprzednim. Jest to spadek o 7 proc. Spółka przyznaje, że gorsze wyniki w przychodach spowodowane są restrykcjami związanymi z COVID-19. Firma spodziewa się, że wraz z rozpoczęciem szczepień, obostrzenia na świecie będą stopniowo łagodzone, a następnie wróci popyt na produkty, które oferuje spółka.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".