Assa Abloy podała wyniki za IV kwartał 2020 r. W tym okresie sprzedaż netto spadła o 7 proc. w porównaniu do 2019 r.
Czwarty kwartał to kolejny okres, w którym Assa Abloy notuje spadki w sprzedaży. Zarówno w trzecim (pisaliśmy o tym TUTAJ), jak i w drugim kwartale (TUTAJ) przychody były na minusie. Także w ostatnich trzech miesiącach 2020 r. spółka odnotowała spadek sprzedaży netto o 7 proc. do wartości 23,29 mld koron (ok. 10,3 mld zł). W w roku ubiegłym była to kwota 24,94 mld koron (ok. 11 mld zł).

Pod koniec minionego roku Assa Abloy rozpoczęła program restrukturyzacji. Firma ocenia, że wyniki tych działań będą zauważalne w ciągu około dwóch latach, oszczędności powinny wynieść ok. 1 mld koron rocznie (ok. 440 mln zł). Jeśli chodzi o cały rok, to wartość sprzedaży netto w 2020 r. wyniosła 87,64 mld koron (ok. 39 mld zł) w porównaniu do 94,02 mld koron (ok. 41,8 mld zł) w roku poprzednim. Jest to spadek o 7 proc. Spółka przyznaje, że gorsze wyniki w przychodach spowodowane są restrykcjami związanymi z COVID-19. Firma spodziewa się, że wraz z rozpoczęciem szczepień, obostrzenia na świecie będą stopniowo łagodzone, a następnie wróci popyt na produkty, które oferuje spółka.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


