Assa Abloy podsumowała zakończony właśnie okres rozliczeniowy słowami „nadzwyczajny kwartał”. Koncern podał, że od kwietnia do czerwca sprzedaż netto spadła o 15 proc. i osiągnęła wartość 19,9 mld koron szwedzkich.
Assa Abloy podsumowała właśnie II kwartał tego roku. Dane wskazują, że spadek przychodów nastąpił we wszystkich segmentach. W trzech miesiącach sprzedaż netto wyniosła 19,9 mld koron (8,6 mld zł) w porównaniu do 23,5 mld (10,2 mld zł) w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o całe półrocze, to spadek jest na poziomie 6 proc. W tym roku od stycznia do czerwca przychody wyniosły 42,1 mld koron (18,2 mld zł) w porównaniu z 45 mld (19,5 mld zł) w roku 2019. Wartość EBIT za półrocze w tym roku to 4,8 mld koron (2 mld zł) w stosunku do 6,9 mld koron (2,9 mld zł), jest to spadek o 31 proc.
Na wyniki spółki negatywnie wpłynęły efekty pandemii. Assa Abloy podała, że aż 30 fabryk na świecie musiała zamknąć w czasie tzw. lockdownu, poza tym na wielu rynkach drastycznie spadł popyt. Firma zdecydowała o wprowadzeniu programu oszczędnościowego, polegało to na skróceniu czasu pracy, czasowych, ale i stałych zwolnieniach i generalnie na ograniczeniu wydatków. Dzięki temu udało się zaoszczędzić na kosztach prowadzenia działalności ok. 1 mld koron.
Pandemia trwa, w niektórych krajach nadal obowiązują restrykcje. Jednak od maja wiele państw stopniowo znosiło ograniczenia. Obecnie wszystkie fabryki Assa Abloy są otwarte i pracują. Zarząd firmy spodziewa się, że stopniowo wyniki finansowe będą coraz lepsze, a także, że cele finansowe postawione na ten rok są aktualne i zostaną zrealizowane.
Zobacz również
Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet
Firma Hella, dostawca technik osłonowych, podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Przedsiębiorstwo w tym okresie osiągnęło najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży.
Lamilux zbliżył się do granicy 400 mln euro
Grupa Lamilux osiągnęła dwucyfrowe wzrosty przychodu w sezonie 2022. Dla specjalizującej się w produkcji świetlików dachowych firmy były to rekordowe wyniki.
Sanok Rubber zakończył 2022 r. wzrostem sprzedaży
Sanok Rubber podsumował 2022 r. pod kątem handlowym. Spółka osiągnęła niemal 20-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2021 r.