Assa Abloy podliczyła, że w trzecim kwartale sprzedaż netto spadła o 8 proc. i osiągnęła wartość 22,225 mld koron szwedzkich (ok. 9,85 mld zł). Firma wprowadza oszczędności.
Szwedzki koncern podsumował właśnie III kwartał. Spółka podała, że sprzedaż netto jest niższa o ok. 8 proc. i w tym roku wyniosła 22,225 mld koron (ok. 9,85 mld zł) w porównaniu do 24,034 mld (ok. 10,62 mld zł) w roku ubiegłym. Na wszystkie segmenty wpłynął negatywnie Covid-19. W tym kwartale udało się natomiast w pełni zintegrować Agta Record ze szwedzkim koncernem. Wyniki ze sprzedaży i zyski Agta Record są w pełni skonsolidowane z wynikami całej Grupy od 31 sierpnia 2020 r.
W okresie od stycznia do końca września Assa Abloy także ma ujemne wyniki. W tym roku sprzedaż za trzy kwartały wyniosła 64,351 mld koron (ok. 28,44 mld zł), podczas gdy w roku ubiegłym był to wynik 69,082 mld koron (ok. 30,53 mld zł). Zarząd podkreśla, że w trzecim kwartale widać było ożywienie na rynku, szczególnie w Europie. Jednak mimo tego, zdecydował się na wprowadzenie oszczędności. Firma podjęła decyzję o redukcji liczby pracowników w całej grupie, stara się także obniżyć koszty właściwie we wszystkich obszarach działalności. Wyjątkiem są tu działy związane z rozwojem produktów i strategicznych obszarów.
Assa Abloy planuje w czwartym kwartale rozpocząć kolejny program restrukturyzacyjny – zamkniętych zostanie dziewięć fabryk i ponad 30 biur spółki. Ta działalność powinna przynieść roczne oszczędności w wysokości 900 mln koron do 2023 r. Zarząd ogłosił także, że Assa Abloy wprowadza program zrównoważonego rozwoju z celami do roku 2025. Firma podejmuje się realizacji zadań klimatycznych, do których zobowiązuje Porozumienie Paryskie.
Zobacz również
Szwajcarski rynek się kurczy
Z podsumowania szwajcarskiego rynku stolarki za 2022 rok wynika, że od kilku lat regularnie spada produkcja okien w tym kraju. Pocieszeniem może być fakt, że stolarka drewniana i ślusarka aluminiowa notują rekordowe wyniki.
Segment bram przemysłowych czeka stagnacja
Segment bram przemysłowych będzie notował spadki popytu. W najbliższych latach wzrost wolumenu sprzedaży będzie maksymalnie na 1,7 proc.
Niemcy: wzrost na rynku drzwi wejściowych
Jak wynika z danych zebranych przez instytut badań rynku Branchenradar.com, rynek zewnętrznych drzwi wejściowych w Niemczech w 2022 roku urósł, ale nie za sprawą wzrostu popytu.