Assa Abloy podsumowała półrocze pod względem finansowym. Spółka odnotowała 19-procentowy wzrost wartości sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.
Pierwsze półrocze dla szwedzkiego koncernu oferującego okucia i systemy kontroli dostępu było udane. Spółka zakończyła półrocze sprzedażą w wysokości 66,86 mld koron (ok. 25,8 mld zł) w porównaniu do 56,05 mld (ok. 21,6 mld zł) w roku 2022. Jest to wzrost o 19 proc. Wartość EBIT wyniosła w pierwszym półroczu 10,68 mld koron (ok. 4,1 mld zł) w porównaniu do 8,4 mld koron (ok. 3,1 mld zł), tu wzrost jest na poziomie 27 proc. W czerwcu udało się również zakończyć transakcję zakupu amerykańskiej firmy Hardware and Home (HHI). Było to przejęcie o największej wartości w historii Assa Abloy. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
Spadki popytu w branży budowlanej skłoniły firmę do przedsięwzięcia środków obniżających koszty. Te czynności były podjęte w celu zachowania rentowności. W całym roku 2023 Assa Abloy zakłada, że dzięki takim działaniom uda się obniżyć koszty o ok. 900 mln koron (ok. 347 mln zł). Nico Delvaux, prezes Assa Abloy jest jednak optymistycznie nastawiony, jeśli chodzi o kolejne kwartały. Uważa, że:
Nawet jeśli na rynku nastąpiło krótkoterminowe spowolnienie, jesteśmy przekonani, że długoterminowe czynniki wzrostu kontroli dostępu pozostaną. Obejmuje to przejście na produkty elektromechaniczne, których sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 16 proc. W związku z tym nadal inwestujemy w badania i rozwój. Jest to czynnik umożliwiający wzrost i stwarzający nowe możliwości. Nasze zaangażowanie w rozwój innowacji pozwoli nam pozostać w czołówce i odpowiednio reagować na zmieniający się i rosnący rynek.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".