Arbonia podsumowała rok 2021 pod względem handlowym. Spółka jest zadowolona z wyników i ocenia zakończony sezon jako bardzo pozytywny. Do istotnych rynków firma zalicza Polskę.
Arbonia podliczyła, że przychody netto ze sprzedaży w roku 2021 wyniosły w całej Grupie 1 186,2 mln franków w stosunku do 1 038,4 mln franków w 2020 r., jest to wzrost o ponad 11 proc. Tu jednak należy zwrócić uwagę, że w 2021 r. Arbonia zrezygnowała z produkcji okien. Szeroko na ten temat pisaliśmy m.in. TUTAJ. Dlatego dane za trzy lata – także za 2019 r., spółka podaje bez wliczania wyników ze sprzedaży okien. W 2019 r. przychody wyniosły 1057,8 mln franków. Firma ma także dobre wyniki EBITDA – w 2021 r. to wartość 134,3 mln franków w porównaniu do 114,5 mln franków w roku 2020. Jest to wzrost o ponad 17 proc.
Grupa poinformowała także o wynikach w poszczególnych segmentach. Firma w minionym sezonie sprzedała dział produkcji okien, ale nadal ma segment drzwi, do którego należy m.in. polski producent Invado. W 2021 r. przychody netto ze sprzedaży całego działu drzwi wyniosły 551,8 mln franków w stosunku do 509,4 mln Wartość EBITDA wyniosła 76,3 mln franków w stosunku do 66,1 mln franków.
Zarząd Arbonii uważa, że rok 2021 był bardzo udany pod kątem finansowym. Rosnące ceny surowców, energii oraz transportu jednak odbiły się negatywnie na marżach. Mimo tego, jak ocenia zarząd „poczynione w ostatnich latach inwestycje w zwiększenie wydajności i produktywności przyniosły pozytywne efekty i wraz z ostrożną polityką cenową były w stanie z nawiązką zrekompensować negatywne skutki”.
Dla Arbonii najważniejszy jest rynek rodzimy, czyli szwajcarski oraz niemiecki. Jednak do istotnych państw, gdzie firma prowadzi sprzedaż zalicza się także Polska. Spółka podaje, że w naszym kraju nastąpiło duże ożywienie w 2021 r. i nasza gospodarka osiągnęła poziom wydajności notowany przed pandemią. Firma sprawdziła, że w pierwszych trzech kwartałach w Polsce rozpoczęto budowę o niemal jedną trzecią więcej powierzchni mieszkań niż w 2020 r. Spółka ocenia, że boom na rynku mieszkaniowym w naszym kraju będzie trwał przynajmniej przez kolejne dwa lata.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".