Arbonia, właściciel polskiej marki Invado, ocenia pierwsze półrocze tego roku jako bardzo udane. Spółka zanotowała znaczący wzrost przychodów i zysków.
W pierwszym półroczu 2021 roku Arbonia odnotowała wzrost przychodów na poziomie 19 proc. W omawianym okresie wyniosły one 588,6 mln franków szwajcarskich w porównaniu do 492,5 mln w roku ubiegłym. Spółka porównała także wyniki z tego roku do pierwszego półrocza 2019 r. – wtedy przychody wyniosły 529,1 mln franków szwajcarskich. Spółka wypracowała także bardzo dobry wynik EBITDA – wzrost był na poziomie 49 proc. W tym roku wyniósł on 67,6 mln w porównaniu do 45,3 mln w 2020 r., natomiast w roku 2019 to kwota 44,6 mln franków. Z kolei EBIT wzrósł o 134,7 proc. i wyniósł 34,9 mln franków tym roku w porównaniu do 14,9 mln w 2020 r. i 15,6 mln franków w roku 2019 r.
Zarząd spółki przyznaje, że dobre wyniki handlowe to efekt utrzymującej się, wysokiej aktywności sektora budowlanego. Według firmy na dobrą koniunkturę w Europie wpływ mają niskie stopy procentowe, niedobór mieszkań i generalnie państwowe dotacje na nowe budownictwo energooszczędne i remonty.

W minionym półroczu, w styczniu, Arbonia ogłosiła, że sprzedaje duńskiej grupie Dovista swój segment okien. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Transakcja zostanie zamknięta w najbliższych dniach ze względu na to, że firmy czekały na zgodę odpowiednich urzędów do spraw ochrony konkurencji. Arbonia potwierdziła, że wszystkie urzędy już swoją zgodę wydały i transakcja może być zamknięta. Do Arbonii obecnie należy polski producent drzwi Invado.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


