Aluprof zarabia i inwestuje

Autor: |Data publikacji:

Tegoroczne plany sprzedażowe Aluprofu, który stoi na czele Segmentu Systemów Aluminiowych (SSA) Grupy Kęty, zakładały 3-procentowy wzrost przychodów do kwoty prawie 1,65 mld zł. Wobec dobrych wyników I półrocza poinformowano właśnie o nowych, wyższych planach na ten sezon.

Obecnie plany dla segmentu SSA urosły o dodatkowe 7 proc., co oznacza, że rok 2021 powinien on zakończyć wypracowaniem ok. 1,77 mld zł przychodów. Główną przyczyną szacowanego wzrostu jest nie tylko większy wolumen, ale też wzrost cen surowców, przekładający się na wyższe ceny oferowanych produktów. O kilka procent wyższe będą również zyski Aluprofu (SSA) sięgając kwoty 300 mln zł zysku EBIDTA.

Tak dobre perspektywy wyników tego segmentu skłoniły także Grupę Kęty do zwiększenia jemu w najbliższym 5-leciu budżetu inwestycyjnego o 68 mln zł, do poziomu 492 mln zł. W jego ramach zrealizowana zostanie m.in. budowa nowej hali produkcyjno-magazynowej obejmującej pełny ciąg produkcyjny w zakresie lakierowania, zagniatania i magazynowania profili aluminiowych wraz z infrastrukturą. Wieloletnia strategia Grupy Kęty zakłada, że w roku 2025 Aluprof wraz ze swoim segmentem uzyska przychody w kwocie 2,13 mld zł. Sądzić można jednak, że znakomite wyniki obecnego sezonu i dobre perspektywy branży budowlanej na lata kolejne mogą spowodować, że także te wartości zostaną przekroczone.

W najnowszym raporcie Grupy Kęty posłużono się parametrem zysku EBIDTA, który stanowi sumę wartości zysku netto z działalności operacyjnej oraz amortyzacji (pozycje rachunku zysków i strat za dany rok obrotowy). Wynik EBITDA jest miarą prezentującą zdolność spółki do generowania gotówki z podstawowej działalności. Przedstawienie przez grupę powyższego parametru wynika z powszechnego stosowania tej wielkości w celach analizy finansowej i wyceny grupy kapitałowej emitenta przez interesariuszy spółki.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".