Bardzo dobrymi liczbami zamknął I kwartał 2021 roku bielski Aluprof. Segment systemów aluminiowych Grupy Kęty, gdzie Aluprof jest spółką wiodącą, odnotował w tym czasie przychody na poziomie 410,5 mln zł, co oznacza 23-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 2020.

Z ponad 410 mln zł przychodów Aluprofu w I kwartale br. ponad 240 mln zł przyniosła sprzedaż na rynku krajowym, a 170 mln zł to przychody z eksportu, które w stosunku do ub. roku wzrosły aż o 40 proc. Wyniki finansowe spółki też były zadowalające, bo EBIDTA wyniosła 73,5 mln zł wobec 61,1 mln zł przed rokiem. Ale wyniki te powinny być jeszcze lepsze w II i III kwartale, gdyż niedawno spółka podniosła nieznacznie ceny swoich wyrobów, a na początek III kwartału zapowiada prawdopodobną, kolejną podwyżkę cen. Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprofu, pochwalił się tymczasem dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w kwietniu i dobrym portfelem zamówień na maj. Sytuacja, według prezesa Greli, „wydaje się być optymistyczna”.
Optymistycznie na rozwój sytuacji rynkowej w kolejnych miesiącach patrzy też zarząd Grupy Kęty. Pod koniec kwietnia grupa podniosła prognozę zysku netto na 2021 rok o 17,7 proc. do 434 mln zł. Prognozowana EBITDA wzrosła o 11,1 proc. do ok. 694 mln zł, prognozowany EBIT wzrósł o 14,7 proc. do 543 mln zł, a przychody o 10,4 proc. do 4 mld zł. W opinii zarządu grupy liczby te nie są zagrożone.
Dariusz Mańko,prezes zarządu Grupy Kęty:
Optymistycznie patrzymy na drugi kwartał i cały rok. Być może drugie półrocze nie będzie tak dynamiczne jak pierwszy kwartał, ale całkiem niedawno zmieniliśmy prognozę wykonania roku 2021 – zweryfikowaliśmy te prognozy i jesteśmy przekonani, że te prognozy zostaną zrealizowane. Jesteśmy optymistami
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


