Aluplast może dołączyć do „Klubu miliarderów”

Red.: |Data publikacji:

Aluplast Polska, lider segmentu systemów PCW w Polsce, sięgnie w tym roku granicy miliarda złotych przychodu. Christian Voicu, który obchodzi w tym roku 30-lecie pracy dla tej firmy, ujawnił w rozmowie z Forum Branżowym, że przychody przekroczą wartość 200 mln euro, a więc to czy sięgną miliarda zł zależeć będzie już tylko od kursu złotego.

Aluplast zakładał na ten rok 20-procentowy wzrost wartości sprzedaży, jednak nadzwyczajna koniunktura spowodowała, że ilości ubiegłoroczne przekroczone zostaną tu o 30 proc. W sezonie 2021 spółka indeksowała ceny swoich systemów w zależności od sytuacji zaopatrzeniowej, a w sumie, jak szacuje, wzrost ceny jej produktów wyniósł w całym roku nieco ponad 20 proc. Suma wzrostu cen i sprzedawanych ilości spowodowała, że tegoroczna wartość sprzedaży będzie o 40 proc. wyższa od tej z roku 2020.

W kolejnym sezonie szef Aluplastu nie spodziewa się jakichś radykalnych zmian na rynku, a wręcz sygnalizuje, że kłopoty z dostępnością surowca PCWbędą jeszcze trwały. To także może mieć wpływ na jakieś zwyżki cen surowca. Niezależnie jednak od tego największy w Polsce systemodawca PCW zakłada na sezon 2022 wzrost swojej sprzedaży o 20 proc., co oznacza, że może przekroczyć w obrotach wartość 1,2 mld zł.

Sprzyjać temu będzie nowa fabryka Aluplastu w Nagradowicach, gdzie w bieżącym roku funkcjonował już magazyn o powierzchni 17 tys. mkw. Obecnie na ukończeniu są tu prace budowlane nowej hali produkcyjnej, w której w połowie roku ma zostać uruchomionych 16 nowych linii do ekstruzji profili. Do końca roku 2022 przeniesione tu zostaną z Poznania 34 „stare” ekstrudery, co oznacza, że Aluplast dysponować będzie w nowym zakładzie 50 liniami do ekstruzji. W rok 2023 systemodawca z Wielkopolski wejdzie z mocami produkcyjnymi o połowę niemal większymi niż w roku 2021. Można się więc spodziewać, że jego plany sprzedażowe przekroczą wówczas wartość 300 mln euro i będą zapewne blisko wartości 1,5 mld zł.

Całość rozmowy z szefem Aluplastu przeczytać można w najnowszym, listopadowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Dostępny w prenumeracie.

Zobacz również

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen , amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

W najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przybliżono import drzwi do Polski. Okazuje się, że co dziesiąte drzwi sprzedawane w naszym kraju pochodzą z zagranicy.

1