AkzoNobel, koncern specjalizujący się w dziedzinie farb i powłok przemysłowych, ogłosił swoje wyniki za II kwartał 2021 roku. W tym okresie koncern zwiększył swoje przychody o 26 proc. i osiągnął 335 mln EUR skorygowanego zysku operacyjnego. Co istotne, w stosunku do II kwartału roku 2019 wzrost sprzedaży był wyższy także o 10 proc. Wzrosty odbyły się głównie za sprawą większej ilości sprzedanych produktów, gdyż jak poinformowano ceny wyrobów tego producenta wzrosły w ciągu roku zaledwie o 1 proc. Akzo Nobel jest właścicielem takich marek m.in. jak Dulux, Sikkens i Interpon.
W najbliższym czasie Akzo Nobel zamierza umocnić swoją pozycję w Ameryce Południowej i Środkowej poprzez przejęcie kolumbijskiej Grupo Orbis, która ma znaczący udział w tamtejszych rynkach. Ponadto koncern inwestuje w rozwiązania ekologiczne instalując w swoich chińskich zakładach ok. 8000 paneli słonecznych. Ponad 5000 paneli zamontowane zostanie w zakładzie w Szanghaju, a 3000 w Kantonie. W przyszłości systemy fotowoltaiczne staną się podstawowym źródłem zasilania fabryk Akzo Nobel na całym świecie.
Przy okazji prezentacji wyników za II kwartał 2021, prezes zarządu Akzo Nobel – Thierry Vanlancker, powiedział:
Jesteśmy bardzo dumni z naszego zespołu, że pomimo wielu trudności związanych m.in. z dostępnością surowców, udało nam się osiągnąć wzrost przychodów w kolejnym kwartale. W związku z trwającą trudną sytuacją na rynku surowców, nadal podejmujemy stanowcze i niezbędne działania w temacie cen i zarządzania kosztami, mając cały czas na uwadze świadczenie serwisu dla naszych klientów na jak najwyższym poziomie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".