AkzoNobel, koncern specjalizujący się w dziedzinie farb i powłok przemysłowych, ogłosił swoje wyniki za II kwartał 2021 roku. W tym okresie koncern zwiększył swoje przychody o 26 proc. i osiągnął 335 mln EUR skorygowanego zysku operacyjnego. Co istotne, w stosunku do II kwartału roku 2019 wzrost sprzedaży był wyższy także o 10 proc. Wzrosty odbyły się głównie za sprawą większej ilości sprzedanych produktów, gdyż jak poinformowano ceny wyrobów tego producenta wzrosły w ciągu roku zaledwie o 1 proc. Akzo Nobel jest właścicielem takich marek m.in. jak Dulux, Sikkens i Interpon.
W najbliższym czasie Akzo Nobel zamierza umocnić swoją pozycję w Ameryce Południowej i Środkowej poprzez przejęcie kolumbijskiej Grupo Orbis, która ma znaczący udział w tamtejszych rynkach. Ponadto koncern inwestuje w rozwiązania ekologiczne instalując w swoich chińskich zakładach ok. 8000 paneli słonecznych. Ponad 5000 paneli zamontowane zostanie w zakładzie w Szanghaju, a 3000 w Kantonie. W przyszłości systemy fotowoltaiczne staną się podstawowym źródłem zasilania fabryk Akzo Nobel na całym świecie.
Przy okazji prezentacji wyników za II kwartał 2021, prezes zarządu Akzo Nobel – Thierry Vanlancker, powiedział:
Jesteśmy bardzo dumni z naszego zespołu, że pomimo wielu trudności związanych m.in. z dostępnością surowców, udało nam się osiągnąć wzrost przychodów w kolejnym kwartale. W związku z trwającą trudną sytuacją na rynku surowców, nadal podejmujemy stanowcze i niezbędne działania w temacie cen i zarządzania kosztami, mając cały czas na uwadze świadczenie serwisu dla naszych klientów na jak najwyższym poziomie.
Zobacz również
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.