AGC: w Europie spada popyt na szkło

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało trzy kwartały. Wartość sprzedaży netto za dziewięć miesięcy była wyższa o ponad 21 proc.

Japoński koncern AGC podsumował trzy kwartały pod względem finansowym. Sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca września wyniosła 1 498,85 mld jenów (ok. 49 mld zł) w stosunku do 1 233,5 mld jenów (ok. 40 mld zł) w analogicznym okresie w roku 2021. Wyższy był również zysk operacyjny, w tym roku za dziewięć miesięcy wyniósł 152 mld jenów (ok. 4,9 mld zł) w porównaniu do 148,35 mld jenów (ok. 4,8 mld zł) w 2021. Spółka jednak, prognozując wyniki za cały rok, spodziewa się, że zysk operacyjny będzie niższy o niecałe 8 proc. w porównaniu do 2021.

Wartość sprzedaży szkła za trzy kwartały 650,69 mld jenów (ok. 21,2 mld zł) w stosunku do 544,65 mld jenów (ok. 17,8 mld zł) rok wcześniej. Zarząd spółki informuje, że jeśli chodzi o szkło budowlane w Europie, to wzrost cen gazu został częściowo zniwelowany poprzez dopłaty energetyczne, ale nadal firma odczuwała wysokie ceny surowców i ogólnie energii.

AGC informuje, że w III kwartale w Europie zauważalne jest spowolnienie ekonomiczne. Dlatego firma wprowadziła kilka zmian w działalności swoich firm, w reakcji na spadek popytu na szkło budowlane. Było to przede wszystkim wstrzymanie pracy pieca w zakładzie w Boussois we Francji – pisaliśmy o tym TUTAJ. Korekty zostały wprowadzane także w innych fabrykach europejskich. Co ciekawe jednak, spółka notuje solidny popyt w Ameryce Południowej, w Japonii i w Australii.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".