10. Kongres Stolarki Polskiej

Red.: PG |Data publikacji: 2019-05-23

W dniach 23-24 maja w Jachrance (gm. Serock) odbywa się Kongres Stolarki Polskiej. To już dziesiąta edycja imprezy organizowanej przez Związek POiD. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli polskiej branży stolarki budowlanej.

Głównym tematem jubileuszowego kongresu jest przemysł 4.0 w branży stolarki. Wśród poruszanych w Jachrance tematów są m.in. zagadnienia związane z transformacją cyfrową, automatyzacją produkcji, wdrażaniu tego typu rozwiązań i innowacyjnymi technologiami. Jak mówili w trakcie otwarcia wydarzenia organizatorzy, jednym z głównych powodów doboru takiej tematyki są coraz powszechniejsze problemy naszej branży z brakiem rąk do pracy i związanej z tym potrzebą zmiany polityki kadrowej oraz wdrażania procesów automatyzacji procesów. Nie jest to nowy problem firm z branży stolarki budowlanej.

O zagadnieniu tym branża dyskutowała już w ubiegłym roku podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki na PGE Narodowym w Warszawie. – Polska zakończy 2018 r. na fotelu lidera europejskiego rynku okien, zarówno pod względem wielkość produkcji, jak i wielkość eksportu. Wzrosty mogłyby być jeszcze większe, gdyby nie problem, z którym boryka się wiele firm z branży chodzi o brak rąk do pracy – mówił na OFS 2018  Maksymilian Miros, analityk Centrum Analiz Branżowych. Również podczas panelu dyskusyjnego rozmówcy poruszali problemy kadrowe branży. Cenne uwagi wniósł do dyskusji m.in. Grzegorz Osada, współwłaściciel firmy Fimtec Polska, partnerującej również obecnemu Kongresowi.  (zobacz TUTAJ).

Podczas Kongresu Stolarki Polskiej ciekawie zapowiada się również zaplanowany na 24 maja blok marketingowy, w którym paneliści będą przedstawiać zagadnienia związane ze sprzedażą stolarki w epoce smartfonów. Mowa będzie m.in. o zmianach przyzwyczajeń konsumenckich młodych pokoleń klientów oraz nowoczesnej komunikacji marek.

W 10. Kongresie Stolarki Polskiej uczestniczy ponad 280 osób ze 110 firm naszej branży. Wśród uczestników są reprezentanci 42 producentów, 68 dostawców oraz 41 innych (m.in. media, izby, targi czy dystrybutorzy).

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1