Koncerny produkujące m.in. szkło budowlane, wprowadzają zmiany w swoich organizacjach. Saint-Gobain zakończył sprzedaż jednej z firm, a AGC w Belgii przygotowuje się na spadek sprzedaży.
Saint-Gobain poinformował, że zakończył transakcję sprzedaży firmy Glassolutions Grand Ouest. To przedsiębiorstwo zajmujące się przetwarzaniem szkła. Zakupu dokonała grupa prywatnych inwestorów, byłych menadżerów Saint-Gobain. Firma działa w północno-zachodnim regionie Francji i zatrudnia 420 osób. W 2021 r. sprzedaż zakładu wyniosła 60 mln euro.
Natomiast AGC w swoim zakładzie Mol w Belgii zrezygnował tymczasowo z pracy 50 pracowników. Jak informują media branżowe, m.in. portal Glass-International.com, firma zdecydowała się na zwolnienia ze względu na spadek zamówień i zmniejszenie produkcji. Firma obawia się także odcięcia od dostaw gazu.
Stały dopływ gazu jest niezbędny do produkcji szkła płaskiego. Glass for Europe, organizacja zrzeszające przemysł szklarski w Europie apeluje, szczególnie do Komisji Europejskiej, o zapewnienie stałego dopływu energii do firm zajmujących się produkcją szkła. Komisja Europejska zachęca do oszczędności zużycia gazu o 15 proc. do wiosny przyszłego roku. Jednak mają być określone kryteria priorytetowego traktowania niektórych odbiorców energii, między innymi przemysłu w sytuacji ograniczonego dopływu gazu. Komunikat „Oszczędzanie gazu na bezpieczną zimę” można przeczytać po polsku TUTAJ.
Zobacz również
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.