Zmiany cen materiałów budowlanych w marcu 2025 r. Ogólnie Grupa PSB odnotowała spadek o 1,2 proc. Potaniała także stolarka.
Zmiany cen materiałów budowlanych
Grupa PSB Handel po raz kolejny opublikowała dane dotyczące zmian cen na rynku budowlanym. W marcu bieżącego roku w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej produkty z tej branży staniały o 1,2 proc. Przy tym różnie kształtuje się sytuacja w poszczególnych segmentach. Ceny na rynku detalicznym zmniejszyły się o 1,3 proc. Natomiast w hurcie był to spadek o 1,1 proc.
Z kolei od stycznia do marca 2025 r. ceny wszystkich materiałów budowlanych i otoczenia domu spadły o 0,6 proc. Dane te obejmują porównanie rok do roku. Odpowiednio ceny detaliczne zmniejszyły się o 0,7 proc., zaś hurtowe o 0,4 proc.
Ceny stolarki budowlanej
W podziale na grupy produktowe zmiany cen dotyczyły zarówno spadków, jak i wzrostów. W marcu br. w odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej podrożały 4 grupy produktów. Najwięcej płyty OSB i drewno (o12 proc.). Spadek cen objął 13 grup. Spośród produktów najbardziej interesujących branże budowlaną, stolarka staniała oraz chemia budowlana staniały o 1 proc. Największy spadek cen dotyczył suchej zabudowy (-7 proc.).
PSB porównuje także ceny w okresie os stycznia do marca. W rok 2025 wzrosły one w 5 grupach. Najwięcej podrożały płyty OSB i drewno (o 8 proc.). Więcej trzeba było zapłacić też za stolarkę – wzrost o 1 proc. Natomiast na tym samym poziomie pozostały ceny chemii budowlanej.
Zobacz również
Raport finansowy Soudala wskazuje na wzrost przychodów
Raport finansowy Soudala za rok 2024 podkreśla, że ten okres był dla firmy rekordowy. Duże były nie tylko przychód, ale też EBIDTA oraz kwoty przeznaczone na inwestycje.
Akwizycje ogłosiły firmy Profine, Hörmann oraz Dormakaba
Akwizycje rozszerzające portfolio firm ogłosiły ostatnio Profine, Hörmann oraz Dormakaba. Ponadto Dormakaba sprzedała jeden ze swoich podmiotów.
Pracownicy pytają, zarząd uspokaja: Eko-Okna komentują reorganizację
Eko-Okna w piątkowe popołudnie zdecydowały się na publikację drugiego komunikatu dotyczącego aktualnej sytuacji w firmie. Jak podkreśla zarząd – celem jest „transparentna komunikacja i zdementowanie nieprawdziwych doniesień”.