Najbliższy XIV Kongres Stolarki Polskiej odbędzie się w czwartek 23 maja. Spotkanie zaplanowano w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Wydarzenie, które oprócz przedstawicieli branży stolarki skupia ekspertów z innych, powiązanych dziedzin, będzie koncentrować się na wyzwaniach, jakie stoją przed sektorem stolarki budowlanej, jak również na potencjalnych szansach. Notabene, redakcja „Forum Branżowego” objęła patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Tegoroczna edycja Kongresu Stolarki Polskiej
Ostatecznie, tegoroczna edycja Kongresu Stolarki Polskiej została podzielona na cztery bloki tematyczne, w których udział wezmą specjaliści branżowi z różnych dziedzin. Potem, po intensywnych dyskusjach w ramach tych bloków, uczestnicy będą mieli przyjemność uczestniczyć w wieczornej Gali Orłów Polskiej Stolarki. Dodatkowo, podczas tej gali wręczone zostaną nagrody branżowe. Natomiast w przeddzień kongresu odbędzie się walne zgromadzenie członków związku POiD.
Blok I Kongresu Stolarki Polskiej
Mówiąc w skrócie, blok I przebiegnie pod hasłem „Innowacyjne strategie rozwoju przedsiębiorstw”. Najpierw, prelekcję wprowadzającą wygłosi prof. dr hab. Waldemar Rogowski, wicedyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem SGH i główny analityk Grupy BIK. Mianowicie, przedstawi on wpływ otoczenia makroekonomicznego na branżę budowlaną. W tym przypadku, będzie to wstęp do dyskusji panelowej powadzonej przez Patrycjusza Wyżgę. Oczywiście, w dyskusji tej oprócz prof. dr hab. Waldemara Rogowskiego wezmą udział: dr hab. inż. Szymon Firląg, prof. PW, prezes zarządu Związku Pracodawców – Producentów Materiałów dla Budownictwa, dr Damian Kaźmierczak, członek zarządu i główny ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa i Grzegorz Kiełpsz, prezes zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Blok II Kongresu Stolarki Polskiej
Tymczasem, blok II skupi się na konkurencyjności branży. Będzie miał formę panelu dyskusyjnego moderowanego przez Małgorzatę Walczak-Gomułę, prezes zarządu ASM Research Solutions Strategy. Uczestnikami będą przedstawiciele firm z branży stolarki budowlanej oraz sektorów pokrewnych: Paweł Bielak, prezes zarządu Vetrex , Aleksandra Kocemba, dyrektor sprzedaży usług 4PL, Piotr Nadolny, dyrektor handlowy MS więcej niż OKNA, Wojciech Stanowski, CEO debesto.com i Maciej Wenta, prezes zarządu Venska. Omówią oni strategie wzmacniania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i produktów na rynkach europejskich.
Blok III Kongresu Stolarki Polskiej
Natomiast, III blok dotyczyć będzie transformacji energetycznej i związanych z nią wyzwań. Prezentację wprowadzającą wygłosi arch. Kamil Wiśniewski, dyrektor Akademii Zdrowego Budownictwa. Prelegent omówi zmiany i wyzwania związane z transformacją energetyczną. Po niej debatę poprowadzi Karolina Matysiak-Rakoczy, redaktor portalu domszytynamiare.pl. W rolach panelistów, oprócz arch. Kamila Wiśniewskiego, wystąpią: Anna Bączyk, koordynator ds. ESG i Rozwoju Produktu Dom Development, Michał Kowalczyk, właściciel firmy Kowalczyk Fabryka Okien i Maciej Mańko, Marketing Manager Saint-Gobain Glassolutions. Uczestnicy porozmawiają o obowiązku raportowania ESG, efektywności energetycznej budynków, roli stolarki okiennej w transformacji energetycznej, dostosowaniu produktów do nowych wymagań. Powiedzą również o tym, jak wykorzystać potencjał termomodernizacji.
Blok IV Kongresu Stolarki Polskiej
Ostatni, IV blok będzie w efekcie dotyczył aktualnych trendów marketingowych. Przyjmie formę debaty ekspertów z branży budowlanej. Udział w nim wezmą: Joanna K. Cypryańska, właścicielka firmy ABR, Dagmara Plata-Alf, przewodnicząca Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej, wykładowca w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Alicja Rzeczkowska, Eastern Europe Communication Manager Somfy, Jacek Wach, dyrektor marketingu firmy PAGEN i Dominika Zajączkowska, dyrektor zarządzający EVVA Polska. Uczestnicy będą debatować nad najważniejszymi trendami marketingowymi w 2024 roku. Będą również rozmawiać o tym, jak je skutecznie wykorzystać, żeby na co dzień sprzedawać więcej i lepiej.
Partner medialny
Notabene, jako partner medialny będziemy na wydarzeniu z najnowszym numerem miesięcznika „Forum Branżowe”, który już jest dostępny do pobrania. Tymczasem, serdecznie zapraszamy na XIV Kongres Stolarki Polskiej i zachęcamy do rejestracji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".