Wzrosty w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet

Red.: |Data publikacji:

Firma Hella,  dostawca technik osłonowych, podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Przedsiębiorstwo w tym okresie osiągnęło najwyższe w historii wyniki ze sprzedaży.

Austriacka Hella, która ma także oddział w Polsce pod Wrocławiem, podsumowała wyniki za 2022 r. W tym okresie firma osiągnęła rekordowo wysoką sprzedaż, która wyniosła 217 mln euro. Jest to wzrost o ponad 12 proc. w stosunku do 2021 r., wówczas wartość sprzedaży wyniosła 192,5 mln euro. Firma przyznaje, że wzrost wartości sprzedaży osiągnęła na każdym z rynków, na którym prowadzi działalność.

Hella zauważyła, że w minionym roku kwestia oszczędności energetycznej odgrywała ważną rolę w decyzjach zakupowych klientów. Tę tendencję widać w wynikach ze sprzedaży. Klienci decydowali się na osłony, które pomogą zaoszczędzić energię na ogrzewanie albo na chłodzenie wnętrz budynków. Duży wzrost sprzedaży firma zauważyła w segmencie żaluzji zewnętrznych i rolet. Popularnością cieszyły się również osłony sterowane automatycznie, które otwierają się i zamykają w najbardziej korzystnym momencie do tego, by budynek osiągnął najlepszy bilans energetyczny.

Producent osłon w swojej siedzibie korzysta z własnej elektrowni wodnej i ciepłowni na biomasę. W tym roku firma chce stać się samowystarczalna energetycznie i planuje dodatkowo na dachu zakładu zamontować panele fotowoltaiczne. W przyszłości takie instalacje zostaną zamontowane w fabrykach w Niemczech.

Firma uważa, że choć sytuacja pod względem społeczno-politycznym na świecie jest trudna, to jednak branża osłon ma przed sobą pozytywne perspektywy. Możliwości pojawiają się na rynku remontów oraz w nowym budownictwie, gdzie wykorzystane są rozwiązania energooszczędne. Tutaj znaczenie systemów ochrony przeciwsłonecznej stale rośnie.

Zobacz również

ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby

ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby

ML System podliczył wyniki handlowe z I kwartału. Firma odnotowała spadek wartości przychodów ze sprzedaży.

Niższa wartość zamówień w Mercorze

Niższa wartość zamówień w Mercorze

Grupa Mercor pozyskała w kwietniu zamówienia o wartości niższej o 18 proc. w stosunku analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Hydro i Saint-Gobain chcą wspólnie minimalizować ślad węglowy

Hydro i Saint-Gobain chcą wspólnie minimalizować ślad węglowy

Hydro Building i Saint-Gobain nawiązały współpracę na polu niskoemisyjnych fasad. Obie firmy będą współpraować by zmniejszyć ślad węglowy.

1