Homag poinformował o swoich wynikach za trzy kwartały. Producent maszyn odnotował wyraźny wzrost, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż, jak i zyski.
Dla Grupy Homag, dostawcy maszyn m.in. do produkcji stolarki z drewna, trzy kwartały tego roku to okres wzrostu wyników finansowych. Jednak firma jest szczególnie zadowolona ze wzrostu wartości poziomu zamówień. W okresie od stycznia do końca września wartość zamówień wyniosła 1,418 mld euro w stosunku do 1,367 mld w analogicznym okresie w roku 2021, co oznacza wzrost o 4 proc.
Z powodu wysokiego poziomu zamówień, zwiększył się także ich portfel, którego wartość na 30 września tego roku wyniosła 1,256 mld euro. Rok wcześniej, na koniec września była to kwota 1,003 mld euro. Homag przyznaje, że popyt szczególnie widoczny był w Ameryce Północnej, gdzie firma odnotowała wzrost na poziomie 50 proc.
Jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży, to Grupa odnotowała wzrost wartości przychodów o 20 proc. W trzech kwartałach wartość sprzedaży wyniosła 1,195 mld euro w porównaniu do 1 mld rok wcześniej. Wysoki wzrost firma odnotowała także w przypadku wyniku EBIT – w tym roku wyniósł on 92,4 mln euro w porównaniu do 67,1 mln rok wcześniej. Jest to wzrost o 38 proc. i Homag przyznaje, że wynik za trzy kwartały jest niemal w takiej wysokości, jak EBIT za cały 2021 r.
Daniel Schmitt, prezes Grupy Homag komentuje:
Fakt, że udało nam się tak znacząco zwiększyć nasze zyski, pomimo dodatkowych wydatków związanych z problemami z łańcuchem dostaw, wynika głównie z poprawy wydajności osiągniętej w ostatnich latach oraz dobrej działalności serwisowej, a także wysokiego wykorzystania mocy produkcyjnych. Szczególnie przyczynili się do tego nasi pracownicy, którzy z dużą elastycznością poradzili sobie ze wszystkimi wyzwaniami.
Grupa Homag na koniec września tego roku zatrudniała 7 462 pracowników, to więcej niż rok temu, gdyż we wrześniu 2021 r. pracowało w Homagu 7 001 osób.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".