W ostatnim roku finansowym Dormakaba odnotowała wzrost we wszystkich obszarach. Przewyższył on zaplanowane wartości. Organiczny wzrost sprzedaży Grupy wyniósł 8,4 proc. Skorygowany wskaźnik EBITDA zwiększył się o 3,4 proc., zaś skorygowana marża EBIDTA okazała się stabilna r/r – na poziomie 13,5 proc.
Wyniki były lepsze w drugiej połowie roku obrotowego, dotyczyły one też wszystkich regionów sprzedaży. Miały na to wpływ: polityka cenowa, rygorystyczne zarządzanie kosztami, optymalizacja zakupów i stabilny wzrost wolumenów, szczególnie na rynku amerykańskim. Ponadto poprawiła się również płynność spółki dzięki redukcji majątku obrotowego zarówno w zarządzaniu należnościami, jak i zmniejszeniu zapasów produkcyjnych.
Jim-Heng Lee, dyrektor generalny Dormakaba, wskazuje:
Ten dobry wynik pokazuje, jak skuteczna realizacja naszej strategii i transformacji pozwala nam poprawiać nasze wyniki. Przekroczyliśmy nasze cele rozwojowe, a zwiększona rentowność w drugiej połowie roku obrotowego 2022/23 spełniła nasze oczekiwania.
Firma zaznacza też, że wzrost mógłby być większy, gdyby nie inflacja w Europie, wysoka rotacja personelu w USA i zmniejszanie zapasów w łańcuchu dostaw dla branży budowlanej. Natomiast dalszy wzrost pozwoli grupie Dormakaba dalej inwestować w rozwój rynku i innowacyjność.
Firma kontynuuje rozwój już w kolejnym roku obrotowym. O poprzednim można przeczytać TUTAJ. Z kolei prognozy na rok 2023/24 przewidują wzrost organiczny na poziomie od 3 do 5 proc. Ma to być możliwe m.in. dzięki wdrożeniu w grupie transformacji „Shape4Growth”. Obejmuje ona zarządzanie wzrostem i kosztami, w tym ustalaniem cen, zarządzanie wydatkami poprzez optymalizację struktury produkcji i zwiększanie efektywności operacyjnej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".