Wzrost silniejszy niż oczekiwano

Autor: |Data publikacji:

W ostatnim roku finansowym Dormakaba odnotowała wzrost we wszystkich obszarach. Przewyższył on zaplanowane wartości. Organiczny wzrost sprzedaży Grupy wyniósł 8,4 proc. Skorygowany wskaźnik EBITDA zwiększył się o 3,4 proc., zaś skorygowana marża EBIDTA okazała się stabilna r/r – na poziomie 13,5 proc.

Siedziba Dormakaba Deutschland w Ennepetal, mieści również część produkcyjną.

Wyniki były lepsze w drugiej połowie roku obrotowego, dotyczyły one też wszystkich regionów sprzedaży. Miały na to wpływ: polityka cenowa, rygorystyczne zarządzanie kosztami, optymalizacja zakupów i stabilny wzrost wolumenów, szczególnie na rynku amerykańskim. Ponadto poprawiła się również płynność spółki dzięki redukcji majątku obrotowego zarówno w zarządzaniu należnościami, jak i zmniejszeniu zapasów produkcyjnych.

Jim-Heng Lee, dyrektor generalny Dormakaba, wskazuje:

Ten dobry wynik pokazuje, jak skuteczna realizacja naszej strategii i transformacji pozwala nam poprawiać nasze wyniki. Przekroczyliśmy nasze cele rozwojowe, a zwiększona rentowność w drugiej połowie roku obrotowego 2022/23 spełniła nasze oczekiwania.

Firma zaznacza też, że wzrost mógłby być większy, gdyby nie inflacja w Europie, wysoka rotacja personelu w USA i zmniejszanie zapasów w łańcuchu dostaw dla branży budowlanej. Natomiast dalszy wzrost pozwoli grupie Dormakaba dalej inwestować w rozwój rynku i innowacyjność.

Firma kontynuuje rozwój już w kolejnym roku obrotowym. O poprzednim można przeczytać TUTAJ. Z kolei prognozy na rok 2023/24 przewidują wzrost organiczny na poziomie od 3 do 5 proc. Ma to być możliwe m.in. dzięki wdrożeniu w grupie transformacji „Shape4Growth”. Obejmuje ona zarządzanie wzrostem i kosztami, w tym ustalaniem cen, zarządzanie wydatkami poprzez optymalizację struktury produkcji i zwiększanie efektywności operacyjnej.

Zobacz również

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.