Grupa Selena podsumowała trzy kwartały br. pod względem handlowym. Przychody ze sprzedaży Grupy były w tym roku wyższe o 2,6 proc. w stosunku do roku 2019.
Grupa Kapitałowa Selena podliczyła, że w tym roku, po trzech kwartałach wartość przychodów wyniosła 1,035 mld zł w porównaniu do 1,008 mld w roku 2019. Wyższy był także w tym roku zysk netto, od stycznia do końca września wyniósł on 75,681 mln zł w porównaniu do 46,975 mln zł w roku minionym. Jeśli chodzi o wyniki Seleny – spółki dominującej w Grupie Kapitałowej, to w tym roku przychody z umów z klientami także są wyższe w stosunku do roku 2019. Obecnie wyniosły one 576,295 mln zł w porównaniu do 454,823 mln zł rok temu. Selena może być także zadowolona z wyższych zysków, w tym roku po 3 kwartałach jest to wynik netto 53,141 mln zł w porównaniu do 37,109 mln zł w roku 2019.
Zarząd firmy poinformował także, że dotychczas nie doszło do poważnych zakłóceń, jeśli chodzi o transport surowców, a także firma nie odnotowała większych problemów związanych z absencją pracowników. Grupa Selena stara się także korzystać z różnych form wsparcia finansowego. W II i III kwartale firma otrzymała pomoc rządową o wartości 8,4 mln zł, przeznaczoną na utrzymanie miejsc pracy.
W skali europejskiej możemy spodziewać się spadku popytu w latach 2021-2022 ze względu na spadek nowych inwestycji. Niemniej jednak po III kwartałach nasze wyniki finansowe w dalszym ciągu kształtują się dobrze. Na rynkach europejskich wypracowaliśmy 65% przychodów, a wzrosty w stosunku do poprzedniego okresu odnotowaliśmy również na rynkach Europy Wschodniej i Azji. Obecnie głównym wyzwaniem, przed którym stoją liderzy Seleny jest utrzymanie relacji z naszymi klientami w dobie pandemii m.in. poprzez nowe kanały dotarcia (online) oraz dedykowaną ofertę produktową, która pomoże im przetrwać okres spowolnienia. – powiedział przy okazji publikacji wyników Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Seleny.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".