Wzrost cen materiałów budowlanych wyhamowuje

Autor: |Data publikacji:

Polskie Składy Budowlane sprawdziły, jak kształtowały się ceny wyrobów budowlanych w lutym. Wciąż widać wzrost cen, choć dynamika znacząco spadła.

W sklepach należących do sieci PSB w lutym ceny były wyższe o 27 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w roku 2021. Jednak w porównaniu do stycznia tego roku wzrost cen był minimalny, bo zaledwie o 2 proc. Jest to już kolejny miesiąc z rzędu, gdy w sklepach PSB wzrost cen wyraźnie wyhamowuje.

W lutym tego roku w stosunku do analogicznego okresu w 2021 roku najbardziej podrożały izolacje termiczne (o 72 proc.), płyty OSB o 50 proc. oraz sucha zabudowa o 40 proc. Stolarka otworowa, czyli przede wszystkim drzwi były droższe o 14 proc. PSB podliczyło także zmiany cen w pierwszych dwóch miesiącach tego roku w stosunku do dwóch pierwszych miesięcy 2021 r. Średni wzrost cen był również 27-procentowy, przy czym najwięcej klienci musieli zapłacić za izolacje termiczne – wzrost o 70 proc., płyty OSB (+52 proc.) i suchą zabudowę (+ 46 proc.). Stolarka otworowa w pierwszych dwóch miesiącach tego roku zdrożała również o 14 proc. w porównaniu z pierwszymi miesiącami w ubiegłym roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".