Selena podała do wiadomości wyniki z pierwszego półrocza. Grupa kapitałowa osiągnęła przychody w wysokości 602,1 mln zł w porównaniu do 617,1 mln zł w minionym roku.
Grupa Selena w minionym półroczu odnotowała spadek wartości sprzedaży o 2,4 proc. W tym roku przychody z umów z klientami wyniosły 602,17 mln zł w porównaniu do 617,15 mln zł w roku 2019. Natomiast zysk netto w tym roku to kwota 31,33 mln zł – jest to wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego o 51,2 proc., wówczas zysk netto wyniósł 20,72 mln zł.
Selena jako jednostka dominująca w grupie w pierwszym półroczu odnotowała wzrost wartości ze sprzedaży o 19 proc. Przychody z umów z klientami wyniosły 321,96 mln zł w porównaniu do 271,32 w roku 2019. Z kolei zysk netto wyniósł 26 mln zł w porównaniu do 29,4 mln zł, to spadek o 11,6 proc.
W minionym półroczu Grupa Selena przeznaczyła 14,3 mln zł na inwestycje. Środki te były wydane na modernizację zakładów produkcyjnych Seleny na świecie, ale także projekt badawczy Biomotive. Prace polegają na przygotowaniu produkcji, a potem sprzedaży komponentów z surowców bioodtwarzalnych, m.in. pochodzących z roślin.
Na wyniki firmy wpłynęła pandemia, jednak okazało się, że nie była ona aż tak dotkliwa. Choć grupa prognozuje, że wpływ pandemii będzie odczuwalny dla branży budowlanej w latach 2021 i 2022. W trakcie lockdownu Grupa Selena skorzystała z pomocy państwowej w 8 krajach świata, w tym również z tarczy antykryzysowej w Polsce, co pomogło w utrzymaniu 600 miejsc pracy w naszym kraju.
Krzysztof Domarecki podsumował:
Zwinność i odpowiedzialność jaką wykazała się cała Grupa przy zachowaniu bardzo dobrej efektywności odzwierciedlają naprawdę satysfakcjonujące wyniki finansowe wypracowane w tych nietypowych okolicznościach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".