Włoskie maszyny są coraz bardziej doceniane w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Grupa SCM w minionym roku zanotowała świetne wyniki ze sprzedaży. Na te dane wpłynęły też dane z polskiego rynku. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla włoskich producentów maszyn.

Dla Grupy SCM rok 2021 był bardzo dobry pod względem zarówno wysokości obrotów, jak i poziomu zamówień. Firma podaje, że zanotowała dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku 2020. W minionym roku grupa zdecydowała się także na inwestycje, przede wszystkim w dziedzinie badań i rozwoju. Na ten cel firma przeznaczyła 35 mln euro. SCM podkreśla, że co roku na badania wydaje ok. 7 proc. wartości swoich obrotów. Efektem tych działań było zarejestrowanie 125 patentów, co jest najlepszym wynikiem w ostatnich latach.

W minionym roku grupa, tak jak i inne firmy na rynku europejskim, musiała także stawić czoło kilku problemom. Były to rosnące ceny energii oraz kłopoty z dostępnością surowców do produkcji. Firma jest tak zorganizowana, że wiele komponentów do maszyn produkuje w ramach własnej struktury, co pozwoliło w minionym roku uniknąć wielu problemów związanych z łańcuchem dostaw. Jednak przedsiębiorstwo obawia się, że w bieżącym roku możliwy jest spadek popytu na maszyny spowodowany m.in. przez sytuację na rynku surowców i rosnącą inflację.

W ubiegłym roku udało się otworzyć także nowe oddziały w Grupie SCM. Działalność rozpoczęły podmioty w Indiach, Turcji i w USA. Znaczącym wydarzeniem dla Grupy było także podpisanie strategicznej umowy handlowej ze szwedzką firmą Randek. Przypomnijmy, że w Polsce od wielu lat włoski producent maszyn ma swój oddział w Suchym Lesie pod Poznaniem.

SCM to jeden z wielu dostawców maszyn dla branży stolarki na polski rynek. Producenci z naszego kraju kupują maszyny i urządzenia także od innych włoskich firm. Według danych opublikowanych przez Acimall, włoskiego związku producentów maszyn do obróbki drewna, w 2021 r. Polska była jednym z trzech najważniejszych rynków eksportowych dla włoskich firm.

Najwięcej na maszyny wydali w minionym roku klienci ze Stanów Zjednoczonych – to ponad 164 mln euro, co stanowi wzrost o ok. 14 proc. w stosunku do 2020 r. Na drugim miejscu jest Francja – w tym kraju firmy kupiły maszyny włoskie o wartości 118,2 mln euro, to wzrost o ponad 10 proc. Na trzecim miejscu jest Polska, producenci kupili maszyny o wartości 110,6 mln euro i jest to wzrost o 34 proc. w porównaniu do 2020 r.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (08/2025). Gościem wydania jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska.