Grupa SCM w minionym roku zanotowała świetne wyniki ze sprzedaży. Na te dane wpłynęły też dane z polskiego rynku. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla włoskich producentów maszyn.
Dla Grupy SCM rok 2021 był bardzo dobry pod względem zarówno wysokości obrotów, jak i poziomu zamówień. Firma podaje, że zanotowała dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku 2020. W minionym roku grupa zdecydowała się także na inwestycje, przede wszystkim w dziedzinie badań i rozwoju. Na ten cel firma przeznaczyła 35 mln euro. SCM podkreśla, że co roku na badania wydaje ok. 7 proc. wartości swoich obrotów. Efektem tych działań było zarejestrowanie 125 patentów, co jest najlepszym wynikiem w ostatnich latach.
W minionym roku grupa, tak jak i inne firmy na rynku europejskim, musiała także stawić czoło kilku problemom. Były to rosnące ceny energii oraz kłopoty z dostępnością surowców do produkcji. Firma jest tak zorganizowana, że wiele komponentów do maszyn produkuje w ramach własnej struktury, co pozwoliło w minionym roku uniknąć wielu problemów związanych z łańcuchem dostaw. Jednak przedsiębiorstwo obawia się, że w bieżącym roku możliwy jest spadek popytu na maszyny spowodowany m.in. przez sytuację na rynku surowców i rosnącą inflację.
W ubiegłym roku udało się otworzyć także nowe oddziały w Grupie SCM. Działalność rozpoczęły podmioty w Indiach, Turcji i w USA. Znaczącym wydarzeniem dla Grupy było także podpisanie strategicznej umowy handlowej ze szwedzką firmą Randek. Przypomnijmy, że w Polsce od wielu lat włoski producent maszyn ma swój oddział w Suchym Lesie pod Poznaniem.
SCM to jeden z wielu dostawców maszyn dla branży stolarki na polski rynek. Producenci z naszego kraju kupują maszyny i urządzenia także od innych włoskich firm. Według danych opublikowanych przez Acimall, włoskiego związku producentów maszyn do obróbki drewna, w 2021 r. Polska była jednym z trzech najważniejszych rynków eksportowych dla włoskich firm.
Najwięcej na maszyny wydali w minionym roku klienci ze Stanów Zjednoczonych – to ponad 164 mln euro, co stanowi wzrost o ok. 14 proc. w stosunku do 2020 r. Na drugim miejscu jest Francja – w tym kraju firmy kupiły maszyny włoskie o wartości 118,2 mln euro, to wzrost o ponad 10 proc. Na trzecim miejscu jest Polska, producenci kupili maszyny o wartości 110,6 mln euro i jest to wzrost o 34 proc. w porównaniu do 2020 r.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.
„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki
Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.
XXXIV Forum 100 – fotorelacja
W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.