Grupa SCM w minionym roku zanotowała świetne wyniki ze sprzedaży. Na te dane wpłynęły też dane z polskiego rynku. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla włoskich producentów maszyn.
Dla Grupy SCM rok 2021 był bardzo dobry pod względem zarówno wysokości obrotów, jak i poziomu zamówień. Firma podaje, że zanotowała dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku 2020. W minionym roku grupa zdecydowała się także na inwestycje, przede wszystkim w dziedzinie badań i rozwoju. Na ten cel firma przeznaczyła 35 mln euro. SCM podkreśla, że co roku na badania wydaje ok. 7 proc. wartości swoich obrotów. Efektem tych działań było zarejestrowanie 125 patentów, co jest najlepszym wynikiem w ostatnich latach.
W minionym roku grupa, tak jak i inne firmy na rynku europejskim, musiała także stawić czoło kilku problemom. Były to rosnące ceny energii oraz kłopoty z dostępnością surowców do produkcji. Firma jest tak zorganizowana, że wiele komponentów do maszyn produkuje w ramach własnej struktury, co pozwoliło w minionym roku uniknąć wielu problemów związanych z łańcuchem dostaw. Jednak przedsiębiorstwo obawia się, że w bieżącym roku możliwy jest spadek popytu na maszyny spowodowany m.in. przez sytuację na rynku surowców i rosnącą inflację.
W ubiegłym roku udało się otworzyć także nowe oddziały w Grupie SCM. Działalność rozpoczęły podmioty w Indiach, Turcji i w USA. Znaczącym wydarzeniem dla Grupy było także podpisanie strategicznej umowy handlowej ze szwedzką firmą Randek. Przypomnijmy, że w Polsce od wielu lat włoski producent maszyn ma swój oddział w Suchym Lesie pod Poznaniem.
SCM to jeden z wielu dostawców maszyn dla branży stolarki na polski rynek. Producenci z naszego kraju kupują maszyny i urządzenia także od innych włoskich firm. Według danych opublikowanych przez Acimall, włoskiego związku producentów maszyn do obróbki drewna, w 2021 r. Polska była jednym z trzech najważniejszych rynków eksportowych dla włoskich firm.
Najwięcej na maszyny wydali w minionym roku klienci ze Stanów Zjednoczonych – to ponad 164 mln euro, co stanowi wzrost o ok. 14 proc. w stosunku do 2020 r. Na drugim miejscu jest Francja – w tym kraju firmy kupiły maszyny włoskie o wartości 118,2 mln euro, to wzrost o ponad 10 proc. Na trzecim miejscu jest Polska, producenci kupili maszyny o wartości 110,6 mln euro i jest to wzrost o 34 proc. w porównaniu do 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".