Ubiquitous Energy otworzyło właśnie w Krzemowej Dolinie prototypową produkcję okien solarnych. Produkt ten wkrótce może być dostępny na rynku, a powstał przy współpracy z NSG Group.
W Kalifornii została otwarta linia produkcyjna, na której będą wytwarzane prototypowe okna solarne. Będą one następnie zamontowane w projekcie pilotażowego budynku, który powstanie w najbliższych miesiącach. Firma, po przeprowadzeniu testów, planuje wprowadzenie nowego okna na rynek.
W maju w tym roku Ubiquitous Energy i japoński koncern NSG podpisały umowę. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Dotyczyła ona rozwoju nowego produktu – ClearViewPower. Jest to powłoka na szybę, dzięki której możliwe jest uzyskanie energii z promieni słonecznych. Powłoka pochłania i przekształca światło ultrafioletowe i podczerwone na energię elektryczną. Największą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że szyba przy zastosowaniu powłoki nadal pozostaje transparentna, a także zachowuje bardzo dobre parametry izolacyjności termicznej.
Umowa miedzy dwiema firmami obejmowała rozwój, produkcję, a także integrację powłoki ClearViewPower z szybami stosowanymi w architekturze. Udział NSG w projekcie polega na wsparciu pod kątem badań i rozwoju, jak i na wsparciu technicznym. Obie firmy deklarowały, że nowe rozwiązanie zamierzają skomercjalizować. Otwarcie linii produkcyjnej z prototypami jest więc jednym z etapów wdrażania produktu na rynek.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.