Producenci stolarki otworowej szukają nowych sposobów na sprzedaż swoich produktów w dobie pandemii i związanych z nią obostrzeń. Stąd nowe promocje, niektóre oferujące nawet 40-procentowe zniżki cen (!), zachęcające inwestorów do zakupu produktów online i kuszenie ich atrakcyjnymi rabatami.
Do bezpiecznego zakupu okien online namawia m.in. OknoPlus, który wprowadził promocję #ZakupPrzezSzybę. Pod tą nazwą kryje się akcja, w której firma przenosi większość działań i konsultacji z klientami do internet oraz planuje wprowadzenie programu umożliwiającego klientom odzyskanie pieniędzy w przypadku, gdyby realizacja inwestycji została wstrzymana. Firma oprócz standardowej obsługi poprzez telefon i pocztę elektroniczną wprowadziła również kontakt przez popularne komunikatory internetowe Skype oraz Messenger. Promocja OknoPlusa skierowana jest do klientów indywidualnych. Po zamówieniu okien inwestor wpłaca 100 proc. zaliczki, która trafia na wyodrębnione konto i jest tam trzymana do momentu dostarczenia okien na budowę.
Promocję na zakup stolarki wprowadziła również firma MS więcej niż OKNA. W ramach akcji „Zamawiaj z domu bez zaDYSZKI” proponuje klientom 10-proc. rabat na zakup stolarki oraz przedłużony termin montażu okien. Firma proponuje inwestorom kontakt telefoniczny, e-mailowy oraz za pośrednictwem komunikatorów ze swoimi salonami sprzedaży (część z nich oferuje możliwość wirtualnego pokazania ekspozycji). Istnieje również możliwość indywidualnego wycenienia okien za pomocą specjalnych aplikacji, które są dostępne na dedykowanych stronach internetowych tego producenta.
Taki sam rabat proponuje Budvar dla jednego ze swoich modeli okien w zestawie z systemem przesuwnym. Inwestor musi wypełnić formularz na stronie internetowej, dzięki czemu będzie mógł odebrać kupon rabatowy na swój telefon. Po Pokazaniu go w punkcie sprzedaży rabat zostanie naliczony. Również 10-proc. zniżkę oferuje firma Kapica na drzwi, okna i systemy przesuwne zamówione online poprzez stronę producenta.
„Rabat aż do 40 proc.” na drzwi tarasowe Smoove w ramach wiosennej promocji oferuje z kolei firma Vidok. Ten producent również zachęca do wybrania stolarki za pośrednictwem strony internetowej, umożliwia również kontakt z doradcami za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie, e-maila oraz telefonu. Vidok wyraźnie komunikuje też, że po zamówieniu pomiaru online pracownicy firmy wyposażeni w rękawiczki oraz maseczki zapewnią bezpieczne jego przeprowadzenie w dogodnym dla klienta terminie. Dzięki pełnej obsłudze zamówień online istnieje możliwość podpisania umowy bez wychodzenia z domu.
Ukryte zawiasy gratis oraz rabat do 10 proc. na drzwi premium oferuje z kolei Vetrex. W tym przypadku również nie trzeba ruszać się z kanapy, aby zakupić stolarkę. Wystarczy wypełnić formularz na stronie internetowej producenta, by w ciągu jednego dnia roboczego skontaktował się z nami przedstawiciel Vetrexu i wybrał dla nas autoryzowany salon sprzedaży zlokalizowany najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Jego doradca skontaktuje się z klientem w ciągu 24 godzin, by poznać potrzeby i przygotować ofertę. Rozmowy takie odbywają się w formie wideokonferencji lub za pośrednictwem komunikatorów, telefonu, czy e-maila.
Wycenę zamówienia online, konsultacje telefoniczne i poprzez wideoczat z doradcami techniczno-handlowymi proponuje również swoim klientom Krispol. Przy okazji kusi inwestorów gwarantowanym 15-proc. rabatem za komplet stolarki, który można zamówić bez wychodzenia z domu. Jeżeli jednak klient zechciałby przyjechać do jednego z salonów sieci Krishome, firma zapewnia, że ewentualna wizyta w salonie odbędzie się przy zachowaniu wszystkich środków bezpieczeństwa.
Również producenci drzwi postanowili połączyć marketingowo akcję #Zostanwdomu z promocjami cenowymi. Tak zrobił m.in. Voster, który pod hasztagiem #KwarantanneRespektujeBoRemontuje w mediach społecznościowych promuje swoją nową akcję, w ramach której inwestorzy mogą skontaktować się z dystrybutorami Vostera drogą e-mailową lub telefoniczną, zamówić drzwi objęte promocją, a te zostaną wysłane bezpośrednio do zamawiającego. Voster komunikuj produkty objęte promocją w mediach społecznościowych (Facebook oraz Instagram).
Real-time marketing wykorzystuje w swojej komunikacji także CAL, tłumacząc rabat na akcesoria do drzwi faktem, że w dobie sytuacji epidemicznej wpływającej na kondycję gospodarki i budżetów domowych oszczędności są dla wszystkich bardzo istotne. Tym sposobem zestaw wyposażenia do 12 najpopularniejszych modeli drzwi proponuje cenie 99 zamiast 537 zł.
Na powyższych przykładach doskonale widać, że branża stolarki szybko adoptuje się do dynamicznie zmieniających się warunków handlowych w czasie panującego w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego. Wykorzystanie głośnego hasła „Zostań w domu” oraz wprowadzenie nowych narzędzi do obsługi inwestorów online zwiększa szanse na pozyskanie klientów w tym pełnym wyzwań gospodarczych okresie.
Te oraz wiele innych promocji można znaleźć w naszym dziale PROMOCJE.
Tagi
BudvarCalKapicakoronawirusKrispolMS więcej niż OKNAoandemiaOknoPluspromocjerabatyVidokVosterzostanonlinezostanwdomuZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".