Po bardzo udanym pierwszym półroczu, Winkhaus z Rydzyny spodziewa się wyraźnego zmniejszenia dynamiki wzrostu. Pierwsze objawy tego miały miejsce już w maju i czerwcu.
Lider segmentu okuć, rydzyński Winkhaus, zamknął pierwsze półrocze wyraźnymi wzrostami ilości sprzedanych okuć. O 11 proc. wzrosła tu ilość sprzedanych okuć do okien, a o 5 proc. ilość okuć do drzwi. Po bardzo dynamicznych, 30-proc przyrostach obrotów w pierwszych miesiącach roku maj przyniósł już pewne spowolnienie, a sprzedaż w czerwcu wróciła do wielkości sprzed roku. Spore obawy budzą w firmie informacje o możliwych ograniczeniach w dostawach gazu jesienią, gdyż zużywa się go tutaj dość dużo w procesie galwanizacji. W opinii dyr. Krzysztofa Ratajczaka, którą wyraził na łamach miesięcznika Forum Branżowe, trudno jest w tej chwili cokolwiek prognozować, gdyż na rynku pojawiło się zbyt wiele czynników, które wpływają na bieżącą działalność.
Winkhaus Polska obchodzi w tym roku Jubileusz 30-lecia działalności w Polsce. Pierwszy magazyn i biura firmy działały od października 1992 roku w Lesznie, zatrudniając kilka zaledwie osób. Dzisiaj Winkhaus zatrudnia 800 osób, dysponuje potężnym zakładem w Rydzynie, a obecnie uruchamia najnowszy magazyn wysokiego składowania (na zdjęciu), z którego zaopatrywane jest pół Europy, a nawet kraje azjatyckie. Od 11 lat Winkhaus Polska przewodzi segmentowi okuć w naszym kraju dzierżąc tytuł Lidera Branży Stolarki, wręczany przez Centrum Analiz Branżowych.
Tagi
Jubiluesz 30-leciaKrzysztof Ratajczakokucia do drzwiokucia do okiensprzedaż okućWinkhauswyniki sprzedażyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".