Wikęd wchodzi do wyższej ligi

Red.: |Data publikacji:

W tym roku Wikęd – lider rynku drzwi metalowych w Polsce, świętuje swoje 20-lecie. Ten czas firma wykorzystuje nie tylko na celebrację i podsumowania, ale również zmianę dotychczasowej polityki produktowej, sprzedażowej i marketingowej. Produkty zaprezentowane podczas jubileuszu są zapowiedzią nowego otwarcia.

Jubileusz 20-lecia Wikęd

Premiery

W miniony weekend gościliśmy w na jubileuszu 20-lecia firmy Wikęd w hotelu Radisson w Sopocie. Na to wydarzenie zjechali partnerzy i dystrybutorzy producenta z całej Polski, którzy na miejscu mieli okazje zobaczyć premiery kilkunastu nowości, będących zapowiedzią większych zmian w polityce firmy. Pośród wielu nowoczesnych wzorniczo i technologicznie drzwi, główną premierą wieczoru były drzwi ALU HYBRID. To zlicowane bezprzylgowe drzwi, które powstały w wyniku połączenia dwóch technologii – ościeżnicy aluminiowej oraz kompozytu z włókna szklanego z powłoką karbonową.

ALU HYBRID w standardzie posiada zawiasy ukryte z regulacją 3D przebadane na trwałość pół miliona cykli, ponadto drzwi wyposażone zostały w zasuwnicę z ośmioma punktami ryglowania i listwę zaczepową na całej długości ościeżnicy, dzięki czemu otrzymały certyfikat klasy antywłamaniowej RC2.

Marcin Wiśniewski, prezes zarządu firmy Wikęd:

Marcin Wiśniewski WikędTo jest produkt nie tylko niespotykany na rynku polskim, ale w takim połączeniu w którym został zaprezentowany trudno znaleźć podobne odpowiedniki w skali europejskiej. Połączenie technologii aluminium, kompozytu z włókna szklanego i struktury karbonu dały nam nieprzeciętny wynik Ud = 0,54.

Uwagę gości firmy Wikęd zwróciła również kolekcja Bianconero, oparta na szklanych taflach w kolorach czarnym i białym. Drzwi wyposażone zostały m.in. w zamek automatyczny, ukryty samozamykacz czy podświetlony, ukryty w skrzydle uchwyt. Rozszerzone o nowe wzory zostały również dotychczasowe kolekcje: Future Inox, Glass Design, AluFireLine.

Dystrybutorzy w centrum uwagi

Nowe produkty, nowy segment sprzedaży, nowe rynki – zmiany te determinuje cel właścicieli, czyli, jak sami to określają, chęć wejścia do wyższej ligi. To co się nie zmieni i bez czego nie uda się osiągnąć zamierzonych celów to dystrybutorzy i ich rola. Najlepsi pośród nich ubiegłego roku zostali wyróżnieni. Dział marketingu firmy Wikęd przedstawił propozycje nowej wizualnej katalogów, wyglądu salonów oraz komunikacji marki oraz produktów firmy.

Marcin Wiśniewski, prezes zarządu firmy Wikęd:

Marcin Wiśniewski WikędPrawda jest taka, że bez dystrybutorów zapewne nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy. Już na samym początku sprzedaży drzwi podjęliśmy decyzję, że będziemy budowali sieć poprzez dystrybutorów i rzeczywiście była to dobra decyzja. To są nasi partnerzy, to z nimi wspólnie, ramię w ramię budujemy sukces. Bez ich zaangażowania, również wiary że to może zakończyć się sukcesem, nie osiągnęlibyśmy tej pozycji rynkowej i za to chciałbym im serdecznie podziękować.

Nowością dla klientów jest też trzyletnia gwarancja na drzwi dla użytkowników, którzy zarejestrują zamontowane drzwi poprzez kod QR.

Szczegóły dotyczące nowej gamy produktowej oraz nadchodzących zmian w firmie Wikęd zostały omówione w najnowszym odcinku podcastu Branżowisko. Zachęcamy do wysłuchania:

Branżowisko #158 – Rośniemy w Niemczech. 20-lecie lidera rynku

Gwiezdne 20-lecie

Po części oficjalnej organizatorzy zapewnili atrakcje sceniczne – występy Igora Kwiatkowskiego, kabareciarza znanego z postaci „Mariolki” oraz jednego z najzdolniejszych polskich wokalistów – Dawida Podsiadło. Następnego dnia uczestnicy jubileuszu udali się do Luzina na zwiedzanie siedziby firmy, w tym niedawno oddanej do użytku nowej hali produkcyjnej.

Zobacz również

Większa sprzedaż, ale mniejszy zysk we wzmocnieniach

Większa sprzedaż, ale mniejszy zysk we wzmocnieniach

Po niezwykle udanym sezonie 2021, po bardzo dobrym dla MFO pierwszym półroczu tego sezonu, spółka przygotowuje się na słabszy okres wynikający z warunków zewnętrznych. Uniezależnia się od kosztów energii inwestując w fotowoltaikę.

Albud będzie się rozbudowywał

Albud będzie się rozbudowywał

Albud będzie się rozbudowywał. Firma szacuje, że wartość inwestycji wyniesie ok. 7 mln zł. Producent otrzymał decyzję o wsparciu od KSSEMP.

Ekologiczne szkło nowym trendem w branży

Ekologiczne szkło nowym trendem w branży

AGC Glass Europe już w tym roku rozpocznie produkcję szkła o obniżonym śladzie węglowym. Dzięki temu firmie uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.

1