Większe nakłady na moce produkcyjne w Kętach

Red.: |Data publikacji:

Giełdowa Grupa Kęty w związku z obecną koniunkturą i wynikającymi z niej wysokimi wskaźnikami wykorzystania mocy produkcyjnych, a także korzystnymi perspektywami dalszego wzrostu sprzedaży, postanowiła zmodyfikować swój program inwestycyjny na najbliższe lata.

W strategii na lata 2021-25 Grupa Kęty przewidywała wydatki na inwestycje w wysokości 1 064 mln zł, a obecnie chce przeznaczyć na ten cel o 257 mln zł więcej, czyli 1 321 mln zł. Większość z tej dodatkowej kwoty wydana zostanie do roku 2023 pozwalając na szybsze zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy.

Inwestycje w Grupie Kety
fot. Grupa Kęty

W ramach programu inwestycyjnego powstanie nowa hala produkcyjno-magazynowa z pełną linią produkcyjną dla Aluprofu, nowa hala i prasy 2000 ton i 4000 ton dla wyrobów wyciskanych oraz linia produkcyjna komponentów z profili aluminiowych dla rynku motoryzacyjnego w Aluminium Kęty Emmi. Łączne nakłady inwestycyjne w Segmencie Systemów Aluminiowych, gdzie wiodącą spółką jest Aluprof, wyniosą w latach 2021-25 niemal 500 mln zł.

Potwierdzeniem dobrej koniunktury rynkowej jest podniesienie prognozy wyników za rok 2021. Sprzedaż Grupy Kęty w roku 2021 ma wynieść 4,28 mld zł czyli będzie o 7 proc. wyższy niż zakładano wcześniej. Zysk netto będzie większy o 13 proc. niż w kwietniowej prognozie i wyniesie 490 mln zł. W związku z powyższym zmieniona została również prognoza wyników na rok 2025. Grudniowa prognoza przewidywała 4 637 mln zł przychodów, a obecna mówi już o wartości 5 143 mln zł. Wcześniej liczono na wypracowanie w roku 2025 skonsolidowanego zysku netto na poziomie 470 mln zł, a obecnie liczy się na 508 mln zł. Grupa Kęty spodziewa się także, że kwota długu netto także powiększy się o 279 mln zł do 919 mln zł, a to w związku z wyższymi wydatkami inwestycyjnymi, wzrostem zapotrzebowania na kapitał pracujący oraz wzrostem wartości zakładanych dywidend w okresie strategii wynikającym z planowanych wyższych zysków.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1