Schüco w Polsce zakończyło pierwszy kwartał ze wzrostem sprzedaży. Firma spodziewa się, że eksport stolarki z naszego kraju będzie nadal rósł.
Schüco, dostawca systemów do produkcji stolarki z PCW, pierwszy kwartał zakończyło na plusie. Firma zrealizowała swoje plany sprzedażowe z nadwyżką, wzrost zanotowany jest zarówno pod względem wartości obrotów, jak i tonażowo. Na wyższą wartość sprzedaży z pewnością wpłynęły podwyżki, które zaczęły się w przypadku firmy w maju 2021 r. Pierwszy kwartał w minionym roku był wciąż ze starymi cenami, dlatego obecnie wyniki firma porównuje jeszcze do niskiej bazy.

Według Marka Mędrka z Schüco, należy się spodziewać spadku zamówień na stolarkę na rynku polskim. Klienci rezygnują z inwestycji ze względu na niepewną sytuację rynkową, przede wszystkim z powodu rosnących cen materiałów budowlanych. Na tę niepewność wpływa także wojna za naszą wschodnią granicą. Jednak widoczny jest wzrost wartości eksportu stolarki, szczególnie do krajów, w których prowadzone są programy remontowe, na przykład we Włoszech. Dlatego, według Marka Mędrka, eksport stolarki z naszego kraju powinien rosnąć.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


