Spadają ceny stolarki w marketach budowlanych

Autor: |Data publikacji:

Grupa PSB odnotowała spadek dynamiki wzrostu cen we wrześniu.  Był to taki wynik po raz pierwszy od wielu lat.

Grupa PSB poinformowała o cenach we wrześniu bieżącego roku w marketach budowlanych. W tym miesiącu w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2022 ogólnie ceny były niższe o 0,6 proc. Stolarka kosztowała mniej o 4 proc.  Z kolei farby i lakiery były o 8 proc. droższe, o 5 proc. więcej klienci płacili także za chemię budowlaną. W sumie w okresie od stycznia do końca września ceny były wyższe o 6 proc. – wzrosły w większości grup produktowych. W przypadku stolarki, porównując do ubiegłego roku cena wzrosła o 7 proc. Farby i lakiery podrożały o 14 proc., a chemia budowlana o 11 proc.

Grupa PSB informuje, że spadek cen we wrześniu jest pozytywnym sygnałem. Przypomnijmy, że o sytuacji w branży stolarki otworowej mowa będzie podczas nadchodzącego Ogólnopolskiego Forum Stolarki w Jachrance w dniach 25 i 26 października. Szczególnie polecamy tu blok pierwszy: Budowanie przewag konkurencyjnych polskiej branży stolarki i prezentację: Polska branża stolarki otworowej 2023. Czy najgorsze mamy już za sobą? Szczegółowe informacje na temat OFS znajdują się TUTAJ.

Zobacz również

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.