We Włoszech w 2023 r. sprzedaż okien i drzwi z PCW wzrosła o 1,5 proc. Stolarka ta ma obecnie około połowy udziału we włoskim rynku.
Włoska organizacja Gruppo Serramenti e Avvolgibili di PVC podliczyła, że w minionym roku wzrosła sprzedaż stolarki z PCW o 1,5 proc. Jest to już trzeci rok z rzędu, w którym notowany jest wzrost sprzedaży produktów wykonanych przy użyciu systemów tworzywowych. We Włoszech tradycyjnie stosowana była drewniana stolarka, jednak okazuje się, że obecnie na pierwszej pozycji znajdują się okna i drzwi z profili z PCW, ich udział w rynku to niemal 50 proc.
Dane zostały zebrane przy współpracy systemodawców: Alphacan, Aluplast, Deceuninck, Finstral, QI Sistemi/Gealan, Profine, Rehau, Salamander, Schüco i QI Sistemi/Veka. Według informacji od firm, w ubiegłym roku wprowadzone zostało na rynek 16,8 mln metrów bieżących profili z PCW, w tym ponad 53 proc. stanowiły białe. Jeśli przełożyć te dane na jednostki okienne, to w przypadku okna 1,23 x 1,48 m będzie to 2,8 mln .
Te dane dotyczą produkcji we Włoszech, jednak dużo okien i drzwi jest importowanych, także z Polski. Eksperci szacują, że w minionym roku na rynek włoski trafiło 1,2 mln okien zza granicy. Zatem w sumie Włosi kupili szacunkowo 4 mln sztuk okien, co odpowiada ok. 2,1 mld euro. Analitycy szacują, że w zeszłym roku na rynek trafiło ogólnie 7,8 mln sztuk okien z PCW, ale i drewna i aluminium.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".