Włoski rynek okien będzie się rozwijał. W bieżącym roku eksperci szacują, że liczba sprzedanych okien wyniesie ok. 10,5 mln sztuk.
We Włoszech, tak jak w wielu innych europejskich krajach, wzrosty stóp procentowych i wysoka inflacja negatywnie odbijają się na budownictwie. Jednak zachęty w postaci dopłat m.in. do remontów wciąż są widoczne i wpływają na wzrost sprzedaż okien i drzwi. Według prognoz opracowanych przez analityków z instytutu UNICMI, w bieżącym roku liczba sprzedanych okien wyniesie 10,5 mln sztuk. W roku 2022 sprzedanych było 10,2 mln sztuk, a w 2021 r. 9,3 mln sztuk. Szacunki dotyczące 2024 r. również są optymistyczne, analitycy spodziewają się, że w przyszłym roku liczba sprzedanych okien osiągnie 10,7 mln sztuk.
Wartość sprzedaży okien szacowana jest w bieżącym roku na 4,5 mld euro. W tej kwocie aż 3,8 mld euro to okna na wymianę, do budynków remontowanych. Jest to ogromny wzrost w stosunku do roku 2019, czyli okresu sprzed pandemii. Wówczas wartość rynku okien trafiających na wymianę wynosiła 2,1 mld euro. Jeśli chodzi o nowe budownictwo, to w 2019 r. wartość tego segmentu rynku wyniosła 583 mln euro. Natomiast w bieżącym roku prognozy mówią o 735 mln euro. Nowe budownictwo ma więc stosunkowo niewielki udział w sprzedaży okien we Włoszech. W przyszłym roku tendencje wzrostowe się utrzymają. Analitycy spodziewają się, że wartość sprzedaży okien w 2024 r. wyniesie 4,84 mld, w tym ponad 4 mld euro będzie wynosić segment remontów, a 768 mln euro – nowego budownictwa.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".