Rynek profili z PCW będzie się rozwijał w tempie ok. 5 proc. rocznie. Takie prognozy na najbliższe lata przygotowali analitycy z agencji Zion Market Research.
Wartość globalnego rynku profili z PCW do stolarki to ok. 5,5 mld dolarów. Te dane dotyczą wyników z 2022 r. Analitycy z amerykańskiej agencji Zion Market Research uważają, że popyt na profile będzie sukcesywnie rósł. Wzrost wartości sprzedaży będzie średnio na poziomie 5 proc. rocznie od 2023 do 2030 r. W 2030 roku wartość globalnego rynku profili powinna wynieść 8,2 mld dolarów. Analitycy uzasadniają, że na wzrost wartości przychodów wpływ będzie miało kilka czynników. To przede wszystkim automatyzacja produkcji, a także wzrost popytu na okna na rynku remontowym.
Europa odpowiada za ok. 40 proc. globalnych przychodów na rynku profili z PCW. W okresie od 2023 do 2030 r. kontynent, jak uważają analitycy amerykańscy, czeka istotny wzrost wartości sprzedaży. Spodziewany jest rozwój budownictwa mieszkaniowego, w którym stosowane będą rozwiązania efektywne energetycznie. Dlatego popularnością będą się cieszyć wysokiej jakości okna z PCW. To właśnie sprzedaż takiej zaawansowanej technologicznie stolarki będzie miała bezpośredni wpływ na rynek profili z tworzywa. W Europie jest potrzeba obniżania kosztów zużycia energii, co jest możliwe m.in. dzięki stolarce o dobrej izolacyjności termicznej.
Najbardziej popularne na świecie są okna uchylno-rozwierane. Stanowiły one 40 proc. udziału w globalnej sprzedaży w roku 2022. Eksperci spodziewają się, że będą zyskiwały na popularności i powiększały swój udział w sprzedaży w kolejnych latach. Jeśli chodzi o wzornictwo, najbardziej popularne są profile w kolorze gładkim, stanowią one ponad 50 proc. w globalnej sprzedaży. Analitycy również spodziewają się, że taki typ profili będzie coraz chętniej zamawiany przez klientów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".