Warema, światowy lider technik osłonowych, a także właściciel marki Anwis, otworzyła właśnie nowe centrum logistyczno-produkcyjne. Znajduje się ono Wertheim-Bettingen w Niemczech.
Nowe centrum logistyczno-produkcyjne Waremy znajduje się na działce o powierzchni 63,5 tys. mkw., natomiast powierzchnia użytkowa wynosi 31 tys. mkw. Firma podkreśla, że nowy obiekt znajduje się blisko autostrady, co znacząco wpływa na łatwość obsługi transportu. Powierzchnia przeznaczona na operacje logistyczne zajmuje ponad 19 tys. mkw., jest tu także 48 miejsc parkingowych. Około 11 tys. mkw. to obszar, który służy do mechanicznej obróbki metali i malowania proszkowego.
Na terenie obiektu znajduje się wiele rozwiązań związanych z ekologicznym budownictwem. Przede wszystkim na dachu budynku zainstalowanych jest 2 tys. paneli słonecznych, które pokryją 80 proc. zapotrzebowania na energię podczas jednego dnia pracy. W nowym centrum logistyczno-produkcyjnym powstało 300 nowych miejsc pracy.
Warema podała także wyniki za 2020 r. Firma, mimo trudnych warunków związanych z wybuchem pandemii, osiągnęła sprzedaż w wysokości 623 mln euro. Jest to wzrost o ponad dziewięć proc. w stosunku do roku 2019. W omawianym roku wzrosła także liczba pracowników o 300 osób do ogólnej liczby 4800 pracowników.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".