W PSB ceny nadal rosną, ale spada dynamika wzrostu

Autor: |Data publikacji:

PSB podsumowało poziom cen w sklepach budowlanych w styczniu. W stosunku do zeszłego roku wzrost cen jest kilkunastoprocentowy, choć w porównaniu do grudnia zmiana jest bardzo bardzo mała.

Grupa PSB sprawdziła ceny na materiały budowlane w swoich placówkach handlowych w styczniu. W tym okresie ceny wzrosły średnio o 17 proc. w porównaniu do pierwszego miesiąca 2022 r., natomiast o 1 proc. w porównaniu do grudnia 2022. Klienci sieci PSB więcej musieli zapłacić za produkty w 19 grupach. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli głównie drzwi, były one droższe o 15 proc. Z kolei farby i lakiery podrożały o 19 proc., a chemia budowlana o 18 proc. Najwyższy wzrost cen PSB odnotowało w grupie cement i wapno – o 55 proc. Natomiast ceny na płyty OSB i drewno spadły o 6 proc.

PSB Mrówka w Olsztynku

Grupa PSB to jeden z największych dystrybutorów materiałów budowlanych w naszym kraju. Grupa szacuje, że ma 15-procentowy udział w polskim rynku. Przychody ze sprzedaży partnerów grupy w 2022 r. wyniosły 9,6 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Z kolei przychody centrali – czyli Grupy PSB Handel wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10 proc. w stosunku do 2021 r. Polacy najbardziej znają sklepy sieci pod szyldem Mrówka – znajomość deklaruje 75 proc. osób, znajomość Grupy PSB – 59 proc. osób, a sklepów PSB Profi – 45 proc.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.