W PSB ceny nadal rosną, ale spada dynamika wzrostu

Autor: |Data publikacji:

PSB podsumowało poziom cen w sklepach budowlanych w styczniu. W stosunku do zeszłego roku wzrost cen jest kilkunastoprocentowy, choć w porównaniu do grudnia zmiana jest bardzo bardzo mała.

Grupa PSB sprawdziła ceny na materiały budowlane w swoich placówkach handlowych w styczniu. W tym okresie ceny wzrosły średnio o 17 proc. w porównaniu do pierwszego miesiąca 2022 r., natomiast o 1 proc. w porównaniu do grudnia 2022. Klienci sieci PSB więcej musieli zapłacić za produkty w 19 grupach. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli głównie drzwi, były one droższe o 15 proc. Z kolei farby i lakiery podrożały o 19 proc., a chemia budowlana o 18 proc. Najwyższy wzrost cen PSB odnotowało w grupie cement i wapno – o 55 proc. Natomiast ceny na płyty OSB i drewno spadły o 6 proc.

PSB Mrówka w Olsztynku

Grupa PSB to jeden z największych dystrybutorów materiałów budowlanych w naszym kraju. Grupa szacuje, że ma 15-procentowy udział w polskim rynku. Przychody ze sprzedaży partnerów grupy w 2022 r. wyniosły 9,6 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Z kolei przychody centrali – czyli Grupy PSB Handel wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10 proc. w stosunku do 2021 r. Polacy najbardziej znają sklepy sieci pod szyldem Mrówka – znajomość deklaruje 75 proc. osób, znajomość Grupy PSB – 59 proc. osób, a sklepów PSB Profi – 45 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".