PSB podsumowało poziom cen w sklepach budowlanych w styczniu. W stosunku do zeszłego roku wzrost cen jest kilkunastoprocentowy, choć w porównaniu do grudnia zmiana jest bardzo bardzo mała.
Grupa PSB sprawdziła ceny na materiały budowlane w swoich placówkach handlowych w styczniu. W tym okresie ceny wzrosły średnio o 17 proc. w porównaniu do pierwszego miesiąca 2022 r., natomiast o 1 proc. w porównaniu do grudnia 2022. Klienci sieci PSB więcej musieli zapłacić za produkty w 19 grupach. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli głównie drzwi, były one droższe o 15 proc. Z kolei farby i lakiery podrożały o 19 proc., a chemia budowlana o 18 proc. Najwyższy wzrost cen PSB odnotowało w grupie cement i wapno – o 55 proc. Natomiast ceny na płyty OSB i drewno spadły o 6 proc.

Grupa PSB to jeden z największych dystrybutorów materiałów budowlanych w naszym kraju. Grupa szacuje, że ma 15-procentowy udział w polskim rynku. Przychody ze sprzedaży partnerów grupy w 2022 r. wyniosły 9,6 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Z kolei przychody centrali – czyli Grupy PSB Handel wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10 proc. w stosunku do 2021 r. Polacy najbardziej znają sklepy sieci pod szyldem Mrówka – znajomość deklaruje 75 proc. osób, znajomość Grupy PSB – 59 proc. osób, a sklepów PSB Profi – 45 proc.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.