W NSG rosną przychody, ale i koszty

Autor: |Data publikacji:

NSG podsumowało trzy kwartały działalności. W tej spółce trzeci kwartał roku finansowego 2022 zakończył się 31 grudnia 2021.

NSG ma przesunięty rok finansowy w stosunku do kalendarzowego. Okres rozliczeniowy zaczyna się w tym wypadku 1 kwietnia, a kończy 31 marca. Spółka właśnie podsumowała trzy kolejne kwartały zakończone 31 grudnia 2021 r. W trzecim kwartale firma odnotowała przychody w wysokości 152,3 mld jenów (ok. 5,3 mld zł) w stosunku do 135,9 mld (ok. 4,7 mld zł) w roku poprzednim. Natomiast wynik za trzy kwartały, od początku kwietnia do końca grudnia wynosi w bieżącym roku finansowym 443 mld jenów (ok. 15,5 mld zł) w stosunku do 357,4 mld jenów (ok. 12,5 mld zł)  w roku poprzednim. Wynik EBITDA w tym roku wyniósł za trzy kwartały 42,2 mld jenów (ok. 1,4 mld zł) w stosunku do 32,3 mld (ok. 1,1 mld zł) rok wcześniej.

NSG podzieliło się także wynikami w poszczególnych segmentach. W przypadku szkła architektonicznego przychody za trzy kwartały wynosiły 206,9 mld jenów (ok. 7,2 mld zł) w porównaniu do 156,1 mld (ok. 5,4 mld zł) rok wcześniej. Jeśli chodzi o Europę, to w segmencie szkła architektonicznego przychody wyniosły w omawianym okresie 84,2 mld jenów (ok. 2,9 mld zł) w porównaniu do 60,6 mld (ok. 2,1 mld zł) rok wcześniej.

Spółka komentuje, że jeśli chodzi o kontynent europejski, to w minionych trzech kwartałach notowany był wzrost wielkości sprzedaży, ale i cen. Ponadto NSG przyznaje, że popyt był wyższy w stosunku do możliwości produkcyjnych. W trzecim kwartale spółka odnotowała także mniejszą rentowność, niż we wcześniejszych okresach rozliczeniowych. Wynikało to z rosnących kosztów – przede wszystkim z wysokich cen energii, surowców, a także rosnących kosztów transportu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".