Koncern AGC, japoński producent szkła płaskiego, poinformował o swoich wynikach finansowych, uzyskanych w drugim kwartale roku 2024. Całościowa sprzedaż netto AGC wzrosła, spadła natomiast w przypadku szkła architektonicznego.
W okresie od kwietnia do czerwca 2024 r. AGC sprzedaż netto na poziomie 1015,2 mld jenów (ok. 27,12 mld zł). Jest to wzrost o 29,9 mld (ok. 798,81 mln zł) rok do roku. Firma tłumaczy to korzystnymi kursami walut oraz dużym wzrostem sprzedaży w segmencie elektroniki. Natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 7,6 mld jenów i wyniósł 56,7 mld (1,51 mld zł). Rok wcześniej była to kwota 64,3 mld jenów (1,71 mld zł) . Na tę sytuację z kolei oprócz niższych cen miało wpływ również zahamowanie sprzedaży w segmencie produktów biofarmaceutycznych.
Szkło architektoniczne
Jeśli chodzi o segment szkła architektonicznego, to w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku sprzedaż netto wyniosła 224,7 mld jenów (ok. 6 mld zł), podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego była to kwota 239,8 mld (6,4 mld zł). Zysk operacyjny wyniósł (analogicznie) 1,02 mld jenów (27,25 mln zł) wobec 1,86 mld (49,69 mln zł).
Sprzedaż AGC na poszczególnych kontynentach
Natomiast w poszczególnych regionach koncern AGC odnotował straty. W przypadku Azji kwota netto sprzedaży to 73,9 mld jenów (1,97 mld zł) wobec 75,9 mld (ok. 2,02 mld zł) rok do roku. W Europie i Ameryce jest to 149,6 mld jenów (3,99 mld zł) w ostatnim okresie rozliczeniowym oraz 163,3 mld (ok. 4,36 mld zł) rok wcześniej.
W maju pisaliśmy o wynikach AGC w pierwszym kwartale.
Zobacz również
Produkcja budowlano-montażowa w pierwszym półroczu 2025 r.
Produkcja budowlano-montażowa w czerwcu 2025 r. była wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie w odniesieniu do całego pierwszego półrocza nastąpił spadek. Taką informację podał GUS w swoim najnowszym raporcie.
Raport finansowy Soudala wskazuje na wzrost przychodów
Raport finansowy Soudala za rok 2024 podkreśla, że ten okres był dla firmy rekordowy. Duże były nie tylko przychód, ale też EBIDTA oraz kwoty przeznaczone na inwestycje.
Akwizycje ogłosiły firmy Profine, Hörmann oraz Dormakaba
Akwizycje rozszerzające portfolio firm ogłosiły ostatnio Profine, Hörmann oraz Dormakaba. Ponadto Dormakaba sprzedała jeden ze swoich podmiotów.