W AGC sprzedaż netto na plusie, ale spadek zysku operacyjnego

Autor: |Data publikacji:

Koncern AGC, japoński producent szkła płaskiego, poinformował o swoich wynikach finansowych, uzyskanych w drugim kwartale roku 2024. Całościowa sprzedaż netto AGC wzrosła, spadła natomiast w przypadku szkła architektonicznego.

W okresie od kwietnia do czerwca 2024 r. AGC sprzedaż netto na poziomie 1015,2 mld jenów (ok. 27,12 mld zł). Jest to wzrost o 29,9 mld (ok. 798,81 mln zł) rok do roku. Firma tłumaczy to korzystnymi kursami walut oraz dużym wzrostem sprzedaży w segmencie elektroniki. Natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 7,6 mld jenów i wyniósł 56,7 mld (1,51 mld zł). Rok wcześniej była to kwota 64,3 mld jenów (1,71 mld zł) . Na tę sytuację z kolei oprócz niższych cen miało wpływ również zahamowanie sprzedaży w segmencie produktów biofarmaceutycznych.

agc_francja1

Szkło architektoniczne

Jeśli chodzi o segment szkła architektonicznego, to w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku sprzedaż netto wyniosła 224,7 mld jenów (ok. 6 mld zł), podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego była to kwota 239,8 mld (6,4 mld zł). Zysk operacyjny wyniósł (analogicznie) 1,02 mld jenów (27,25 mln zł) wobec 1,86 mld (49,69 mln zł).

Sprzedaż AGC na poszczególnych kontynentach

Natomiast w poszczególnych regionach koncern AGC odnotował straty. W przypadku Azji kwota netto sprzedaży to 73,9 mld jenów (1,97 mld zł) wobec 75,9 mld (ok. 2,02 mld zł) rok do roku. W Europie i Ameryce jest to 149,6 mld jenów (3,99 mld zł) w ostatnim okresie rozliczeniowym oraz 163,3 mld (ok. 4,36 mld zł) rok wcześniej.

W maju pisaliśmy o wynikach AGC w pierwszym kwartale.

Zobacz również

Wyniki trzeciego kwartału w AkzoNobel

Wyniki trzeciego kwartału w AkzoNobel

AkzoNobel, holenderski producent farb i powłok, opublikował dane finansowe dotyczące trezciego kwartały roku 2024. W odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej spółka odnotowała niewielki wzrost sprzedaży i nieduży spadek przychodów.

Trzeci kwartał okiem branży

Trzeci kwartał okiem branży

Trzeci kwartał tego roku pokazuje, że sytuacja ekonomiczna zarówno w Polsce, jak i innych krajach jest nadal trudna. Przewidywana poprawa może nastąpić dopiero w roku 2026. Ten rok jest więc wyzwaniem też dla całej branży stolarki.

Nowości produktowe – przegląd październik 2024

Nowości produktowe – przegląd październik 2024

Prezentujemy kolejne zestawienie nowości wprowadzonych przez producentów stolarki na przełomie wrześnie i października.