Koncern AGC, japoński producent szkła płaskiego, poinformował o swoich wynikach finansowych, uzyskanych w drugim kwartale roku 2024. Całościowa sprzedaż netto AGC wzrosła, spadła natomiast w przypadku szkła architektonicznego.
W okresie od kwietnia do czerwca 2024 r. AGC sprzedaż netto na poziomie 1015,2 mld jenów (ok. 27,12 mld zł). Jest to wzrost o 29,9 mld (ok. 798,81 mln zł) rok do roku. Firma tłumaczy to korzystnymi kursami walut oraz dużym wzrostem sprzedaży w segmencie elektroniki. Natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 7,6 mld jenów i wyniósł 56,7 mld (1,51 mld zł). Rok wcześniej była to kwota 64,3 mld jenów (1,71 mld zł) . Na tę sytuację z kolei oprócz niższych cen miało wpływ również zahamowanie sprzedaży w segmencie produktów biofarmaceutycznych.
Szkło architektoniczne
Jeśli chodzi o segment szkła architektonicznego, to w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku sprzedaż netto wyniosła 224,7 mld jenów (ok. 6 mld zł), podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego była to kwota 239,8 mld (6,4 mld zł). Zysk operacyjny wyniósł (analogicznie) 1,02 mld jenów (27,25 mln zł) wobec 1,86 mld (49,69 mln zł).
Sprzedaż AGC na poszczególnych kontynentach
Natomiast w poszczególnych regionach koncern AGC odnotował straty. W przypadku Azji kwota netto sprzedaży to 73,9 mld jenów (1,97 mld zł) wobec 75,9 mld (ok. 2,02 mld zł) rok do roku. W Europie i Ameryce jest to 149,6 mld jenów (3,99 mld zł) w ostatnim okresie rozliczeniowym oraz 163,3 mld (ok. 4,36 mld zł) rok wcześniej.
W maju pisaliśmy o wynikach AGC w pierwszym kwartale.
Zobacz również
Wyniki austriackiego rynku drzwi wejściowych i mieszkaniowych
Rynek drzwi w Austrii odnotowuje w ostatnim czasie spadki. Dotyczy to zarówno drzwi do mieszkań, jak i wejściowych.
Przejęcia firm przez Mirolę, Dormakabę i Sanco
Przejęcia mają na celu wzmocnienie pozycji przedsiębiorstwa. W ostatnim czasie do takich firm, które się na to zdecydowały należą Mirola, Dormakaba, Sanco.
Deceuninck przejmuje spółkę So Easy System
Deceuninck w marcu tego roku ogłosił całkowite przejęcie So Easy – Decalu. Tym samym producent profili aluminiowych jest w 100 proc. własnością belgijskiego systemodawcy.