Vikking w tym roku zakończył trwające kilka lat inwestycje. Dzięki nim moce produkcyjne zwiększyły się w firmie dwukrotnie.
Producent stolarki Vikking zdecydował się kilka lat temu na modernizację zakładu produkcyjnego. Prace polegały przede wszystkim na kompleksowej wymianie parku maszynowego w dziale produkcji okien Real Wood. Firma kupiła dwie linie produkcyjne wraz z robotami czyszcząco-zgrzewającymi Graf Synergy. W dziale produkcji drzwi kompozytowych Vikking wymienił z kolei część maszyn i urządzeń. Firma zakupiła i zainstalowała m.in.: aplikator piany PUR do skrzydeł drzwiowych, wielopółkową prasę, linię termozgrzewania i pakowania drzwi oraz pięcioosiowe centrum CNC. Dzięki tym inwestycjom moce produkcyjne w fabryce wzrosły dwukrotnie.
Vikking inwestował także w energooszczędność. Firma poddała całkowitej termomodernizacji jeden z zakładów o powierzchni 3,5 tys. mkw. oraz zainstalowała instalację fotowoltaiczną o mocy 50 KW. Producent spodziewa się, że dzięki tym pracom uda się zoptymalizować koszty ogrzewania i zużycia energii elektrycznej.
Według firmy w tym roku na działalność producentów stolarki znacząco wpływały niestabilne koszty surowców, energii, frachtów oraz rosnąca inflacja. Producent prognozuje, że mimo tych niesprzyjających czynników, zakończy rok wzrostem na poziomie 25 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".