Vidok poprawił wyniki i rentowność

Red.: |Data publikacji:

Vidok, producent stolarki z Podkarpacia, zakończył sezon 2022 bardzo dobrymi wynikami. Firmie udało się zachować bardzo dobrą dynamikę sprzedaży i poprawić rentowność.

Firma Vidok z siedzibą w miejscowości Mrowla to producent o trzydziestoletniej tradycji. W 1993 roku firma rozpoczęła sprzedaż okien a rok później własną produkcję stolarki z PCW. Kolejny rok to rozpoczęcie także produkcji ślusarki aluminiowej, a w 1999 roku stolarki drewnianej. Vidok należy do największych producentów w regionie.

Sezon 2022 okazał się bardzo udany dla tej firmy. Rok 2022 oznaczał przychody na poziomie przekraczającym 155 mln zł. Oznacza to, że dynamika wzrostu wyniosła w tym przypadku ponad 26 proc. To najlepszy wynik pod tym względem od 2019 roku, w którym dynamika wyniosła ponad 32 proc. Co jednak najciekawsze, Vidok znacznie poprawił swoją rentowność, która jest na historycznie najwyższym poziomie w przypadku tego producenta. Wyniosła ona 5,2 proc.

Vidok to sprzedaż przede wszystkim stolarki z PCW (niemal 70 proc.). Aluminium stanowi ok. 20 proc. sprzedaży, a stolarka drewniana 10 proc. Producent z Podkarpacia jest też aktywny eksportowo – około 1/3 sprzedaży firmy to sprzedaż zagraniczna do takich krajów jak: Francja, Niemcy, Słowacja, Irlandia i Włochy.

Więcej o wynikach firmy Vidok mówiliśmy w 29. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. A już w najbliższą środę (tradycyjnie już druga środa miesiąca) zapraszamy na premierę kolejnego odcinka tej audycji.


Pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1